Testaus

Kertolaskupelin testaus

Kertolaskupelin pelaaminen:
  • Peli aloitetaan koskettamalla sormella kohdassa "UUSI KYSYMYS" olevaa kahta ruuvia samanaikaisesti.
  • Seuraavaksi näytössä näkyy kertolasku, jonka tulosta pelaajilta kysytään, esim. 2 X 5 =
  • Pelaaja, joka tietää vastauksen laskutoimitukseen painaa sormella mahdollisimman nopeasti vastauspainikettaan samalla periaatteella kuin aiemminkin.
  • Vastaaminen on kuitenkin mahdollista vasta kun "yhtä suuri kuin" -merkki näkyy näytöllä. Pelaajat eivät siis voi ennakoida painamalla vastauspainiketta etukäteen.
  • Nopeimmin painiketta painanut saa vastausluvan. Jos pelaaja A oli nopeampi, näytöllä näkyy nuoli länteen (vasemmalle). Jos taas pelaaja B oli nopeampi, niin näytöllä näkyy nuoli itään (oikealle).
  • Pelaajalla on kaksi sekuntia aikaa sanoa oikea tulos ääneen. Kahden sekunnin kuluttua oikea tulos vierii
    laitteen näytöllä.
  • Painikkeesta (ruuveista) "UUSI KYSYMYS" haetaan seuraava kertolasku.

Jatkokehitys:
  • Peli on varsin helppo muuttaa kysymään myös muiden laskutoimitusten tuloksia.
    • Esim. yhteenlasku tai vähennyslasku.
  • Peli on mahdollista ohjelmoida kysymään vain tietyn kertataulun tuloksia.
    • Tällöin muuttujalle "luku1" annetaan kiinteä arvo, esim. 7 kysyy tuloksia vain seitsemän kertotaulusta.
    • Muuttujalle "luku2" arvotaan edelleen samalla tavalla arvoksi satunnaisluku väliltä 1-10.

Video testauksesta:



Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä