Maanantai 26.2
Tietokoneet
Ohjelmointi
- Tietokoneen käynnistäminen
- Kirjautuminen tietokoneelle
- Www-selaimen avaaminen (Edge)
- Avaa kurssin kotisivu Peda.net -palvelussa. Löytyy Suosikit -valikosta (jos laitoit sen viime kerralla).
- Peda.net - varkaus - Waltterin koulu - Oppiaineet - Valinnaisaineet - Ohjelmointikerho
- Suunnittelua
- piirretään peliin ammuttavat kohteet (maali).
- avaa Piskel - (piskelapp.com)
- kuvan koko 32x32 pikseliä.
- maali voi olla esim. kivi tai avaruusalus (keula osoittaa alaspäin)
- tallenna kuva peli -kansioon nimellä maali. Kuvaformaatti on png.
Ohjelmointi
- Avaa Spyder -ohjelma
- poista aikaisempi koodi
- kopio koodi täältä. Liitä kopioitu koodi poistetun koodin paikalla
- testaa toimivuus
- Tutkitaan koodia. Miten saadaan muutettua fontin asetuksia.
- Saatat tarvita RGB -värikoodeja, niitä löytyy täältä.
Kymmensormi -harjoittelua ja koodausta
- Kymmensormi harjoittelua ja koodausta voit tehdä seuraavalla sivustolla https://varkaus.nappistaituri.fi
Kirjautuminen tapahtuu MpassID:n avulla (wilma-tunnus) tai tunnuksella. - Jos kirjaudut tunnuksella ja tunnus on muotoa etunimesi.sukunimesi ja salasanan saat opettajalta
- katsotaan sivuston käyttö yhdessä.