1 Hahmon liikuttaminen ja animointi

Hahmon liikuttaminen ja animointi

Tavoite: Saada valitsemamme hahmo liikkumaan näytöllä halutulla tavalla.

Ohje:

1:
Tutustutaan kategorioihin yhdessä.
2: Laitetaan kissa liikkeelle kasaamalla palikoista oikea "koodi".

3: Nyt kissa kääntyy aina väärinpäin pompattuaan reunasta. Tämän ongelman voi korjata hahmon tiedoista. Klikkaa hiiren oikealla napilla hahmoa ja valitse "info".
Vaihda kiertotyyliksi keltaisella ympyröity tyyli.


4: Laitetaan kissa sanomaan tai ajattelemaan haluamiamme asioita. Valitse "Ulkonäkö" ja rakenna palikoista haluamasi komennot.

5: Animoidaan kissalle kävelyliike. Useilla Scratchin mukana tulevista hahmoista on eri asentoja. Näitä asentoja vaihtelemalla saadaan hahmolle animoitua liikettä.

6: Tallenna työsi omaan kansioosi.

Valmis työ täällä.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä