Leikkejä ja pelejä

Leikkejä ja pelejä sanaston harjoitteluun

Esitä ja arvaa

Oppilas esittää jotain villieläintä. Muut arvaavat, mistä eläimestä on kyse. Se joka arvaa, saa esittää seuraavaksi. Kun leikki käy tutuksi, voidaan siirtyä leikkimään pareittain. draw.jpg

Piirrä ja arvaa

Yksi oppilas piirtää taululle eläintä hitaasti. Muut voivat arvata, mikä sen on. Kullakin oppilaalla on yksi arvaus. Se joka arvaa oikein, saa piirtää seuraavaksi.


Go home

Luokasta näytetään eri eläimille omat kodit esim. luokkahuoneen nurkka, opettajan pöytä tms. Kaikille oppilaille jaetaan villieläinkuvakortit. Opettaja sanoo: "Go home elephant!" Kaikki norsukortin omistajat menevät norsua esittäien ja kärsällään toitottaen omaan kotiinsa.

Taikuri

Joku oppilas on taikuri ja taikoo muut joksikin villieläimeksi. Vähän aikaa kuljetaan luokassa esittäen kyseistä eläintä ja äännellen eläimen tapaan. Vaihdetaan taikuria aina parin kerran jälkeen.

Kim-leikki

Pelataan 3 - 4 oppilaan ryhmissä. Villieläinkuvakortit ovat keskellä. Yksi oppilaista sulkee silmänsä (tai menee ulos luokasta). Muut oppilaat ottavat pois yhden kuvakortin ja sekoittavat muut kuvakortit uuteen järjestykseen. Silmänsä sulkeneen oppilaan pitää muistaa, mikä eläin puuttuu.

 

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä