Ohjelmointileikki (Ohjelmointi kielenä)

Ohjelmointileikki: Ohjelmointi on kieli.

Tehdään seuraava leikki käyttäen kuviokieltä.



Jokainen kuvio tarkoittaa eri liikettä:


Neliö: Ota yksi askel eteenpäin.

Kolmio: Osoittaa suuntaa, johon askel otetaan.

Ympyrä: Käy kyykyssä ja nouse ylös.







1. Mietitään yhdessä mitä alla oleva merkkijono tarkoittaa liikkeenä ja sen jälkeen toteutetaan se lasten kanssa:









2. Keksitään tätä kieltä käyttäen omia liikesarjoja.

3. Keksitään uusi merkki kieleen, joka tarkoittaa sellaista liikettä, jota ei vielä ole olemassa ja toteutetaan se.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä