Näin luodaan pakopeli

Ohjeet pakopelille

- Pakopelin voi luoda monelle tavalla. Käytin apuna Peda.netin sivuja, jotka voi laittaa salasanoilla aukeaviksi.
- Esimerkkiin käytin ulkoista (ilmaista) ohjelmaa LearningApps
- Lisää ilmetta peliin vielä saa, kun muttaa sivun ulkoasua

Näin tein pakopelin:
PÄÄSIVU
- Loin ensin pääsivun pelille. Sivu on julkinen, eli sen näkevät kaikki
- Pääsivulla on ohjeet pelin etenemisestä.
- Siellä on jo ensimmäinen peli, jonka ratkaistua saa pääsykoodin seuraavalle sivulle. (LearningApps-sivustolla saa luotuoa pelin, jonka päätteeksi tulee ponnahdusikkuna)

ALISIVUT
- Alisivut ovat julkisia kun aluksi luot sen.
- Sivun käyttöikeudet tulee muuttaa ja laittaa sivuille lukijan salasana. Salasanaksi laitoin edellisestä pelistä saadun koodin.
- Alisivuille tein erilaisia tehtäviä. Esimerkkiin käytin samaa sivustoa, mutta haastavammassa pakopelissä olisi erilaisia ratkaisuja.

LOPUKSI
- Tein lopuksi vielä kertaussivu, johon laitoin Peda.netin lomakkeella kysymyksiä. Koska tähän voi vastata kirjautumatonkin käyttäjä, laitoin lomakkeen aluksi nimikentän.
- Kertauskysymyksillä opettaja saa vielä tulokset oppilaiden osaamisesta.

Mitä peda.netin työkaluja käytin:
- Sivu (myös julkisuusasetukset)
- Teksti (myös pelin upottaminen upotuskoodilla)
- Lomake

Alla kuvakansio aiheesta
- Klikkaa katselutila päälle ja info-napista lisätietoa!

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä