Kasit taidetestaajina

Taidetestaajat 2017

9.11.2017 retki Helsinkiin

Me kahdeksasluokkalaiset lähdimme Karttulan C-talolta kello 6.30 kohti Rissalan lentokenttää. Lentomme lähti Rissalasta kello 9.00 kohti Helsinkiä. Kaikki olimme vielä hieman uuvuksissa aikaisesta herätyksestä. Kun olimme saapuneet Helsinki-Vantaan lentokentälle menimme junalla Päärautatieasemalle. Seuraavaksi menimme syömään Unicafeen herkullista lounasta. Vaihtoehtoja oli Luomu- ja kasvishernekeittoa, porkkananappeja, kanakasvis currya ja kalapuikkoja. Lounaan jälkeen kävimme katsomassa Tuomiokirkkoa ja Presidentinlinnaa. Seuraavaksi koitti reissumme pääkohde eli Orionissa oleva Taidetestaajat tilaisuus, jossa saimme katsoa Charlie Chaplin mykkä elokuvaa, johon äänet tehtiin paikanpäällä. Se oli hyvin mielenkiintoista ja jännittävää. Sen päätyttyä saavuimme Ateneumin Taidemuseoon, jossa katsoimme Von Wright veljesten näyttelyä. Ateneumin jälkeen saimme kahden tunnin ajan vapaa-aikaa, jolloin saimme kierrellä kaupoilla. Päivän päätteeksi lähdimme junalla kotia kohti. Junamatka oli hauska kaikkien muiden mielestä paitsi kanssamatkustajien, jotka joutuivat kestämään koko pitkän junamatkan meitä väsyneitä taidetestaajia...

21.11.2017 retki Kuopioon

Seuraava reissumme oli Kuopion Taidemuseoon. Lähdimme koululta kello 11.15 Petteribussilla. Kun saavuimme Kuopioon menimme suoraan museoon. Katselimme siellä upeita taideteoksia, joita esitteli hauska opastajamme. Aluksi katsoimme opastetun kierroksen, jonka jälkeen saimme kierrellä museossa vapaasti. Päivämme oli aika lyhyt, mutta sitäkin kiinnostavampi. Pääsimme koulusta puoli kahdelta ja osa meistä jäi Kuopioon shoppailemaan tai tekemään jotain muuta. Loput lähtivät bussilla kotiin.

Kokemuksena Taidetestaajat oli mielenkiintoinen kokemus, josta saimme nauttia. Se oli mukavaa vaihtelua kouluarkeen. Lähtisimme mielellämme uudestaankin.