(Muokattu: )

Olin lähdössä Amerikkaan. Lentoni piti lähteä klo 8.00 mutta se myöhästyi kaksi tuntia, jonka takia jouduin odottamaan kuusi tuntia. Olin tullut paikalle jo klo 4.00, sillä olin halunnut olla varmasti ajoissa. Olin ottanut lentokentälle jo vähän rahaa, sillä tiesin kuitenkin, että joutuisin odottamaan. Kun lento vihdoin lähti, huokaisin helpotuksesta ja ajattelin että Amerikka vihdoin odottaa ja hyvästi Suomi. Lento kesti noin kymmenen tuntia ja olin perillä klo 13.00 paikallista aikaa.

Heti kun olin päässyt New York Cityyn, lähdin etsimään hotellia, jossa aikoisin yöpyä. Jouduin etsimään sitä jonkin aikaa. Kun olin vihdoin kirjautunut sisään ja päässyt hotellihuoneeseen, aloin purkamaan matkalaukkuani. Olin päättänyt viipyä muutaman päivän New York Cityssä ennen kuin lähtisin etelämpään Amerikkaa. Kun olin purkanut matkalaukkuni, olin niin väsynyt lennon jäljiltä, että päätin mennä nukkumaan. Halusin olla virkeä seuraavana päivänä.

Seuraavana päivänä menin katsomaan Vapaudenpatsasta. Kun olin käynyt katsomassa sitä, menin paikalliseen Bik Bokkiin. Ostin kahdet korkeavyötäröiset farkut ja yhden T-paidan. Seuraavaksi menin H&M:ään koska halusin ostaa läheisimmälle ystävälleni Eveliinalle vaatteita. Ostin Eveliinalle mustat farkut ja kaksi isoa neuletakkia ja lämmittävän hupparin sillä Suomessa oli kuulemma kylmä. Kävin myös Walmartissa ja ostin Eveliinalle Oreoita muutamassa eri maussa. Illalla viestittelin Eveliinan kanssa.

Seuraavana päivänä oli aika kirjautua pois hotellista, sillä halusin alkaa kiertelemään Amerikkaa. Pakkasin nopeasti, sillä matka seuraavaan osavaltioon kesti kauan. Päätin mennä Texasiin. Olin kuullut että siellä olisi hyviä ratsastustarvikeliikkeitä. Kun olin vihdoin päässyt Texasiin, pikemminkin Dallasiin, päätin mennä ensin paikalliseen ratsastustarvike- kauppaan sillä olin pitkään tarvinnut uusia ratsastuskenkiä ja uutta raippaa. Yllätyin erittäin paljon siitä että kaupasta löytyi Horzen ratsastushanskoja joita olin käyttänyt lähes koko sen ajan kun olin harrastanut ratsatusta. Ostin talviratsastushousut ja uudet ratsastuskengät, sillä edelliset olivat menneet jo liian pieniksi. Ostin myös uudet ratsastushanskat ja raipan ja vuokrahevoselleni riimun ja loimen. Käytännössä uusin siis koko ratsastusvaatevarastoni. Kävin paikallisella hevostallilla jonka jälkeen menin hotelliini ja yövyin siellä.

Lähdin yön jälkeen takaisin New York cityyn. New Yorkissa ihmiset olivat töykeitä. Muistin äkkiä, että Skyellekin pitää ostaa jotain. Mietin, että mitä ostaisin. Muistin että hän halusi Converset. Päätin kuitenkin ostaa kahdet, sillä halusin, että hänellä olisi talvellakin tyylikkäät kengät. Päätin myös ostaa hänelle amerikkalaisia muotilehtiä sillä suoraan sanottuna hänellä oli mielestäni erittäin huono tyylitaju. Matkani jälkeen hän onneksi alkoi pukeutumaan tyylikkäästi. Palataanpa kuitenkin matkahetkeeni. Kun olin ostanut Skyelle tuliaiset, lähdin takaisin hotellille. Hotellilla luin vähän muotilehtiä.

Seuraavana päivänä suuntasin ensin tieni Gina Tricottiin. Sieltä ostinkin erittäin paljon vaatteita, sillä se kuului yksiin lempivaatekaupoistani. Sitten menin Victoria´s Secretiin. Sen jälkeen lähdin takaisin hotellille. Seuraavana päivänä kun menin bussilla New York Cityn ulkopuolelle, ja arvaahan sen, että juuri kun bussi oli päässyt alueelle, missä on vain vähän ihmisiä, se ajoi ojaan ja lähes kellään ei ollut kännykkää. No, jouduimme jatkamaan matkaa kävellen takaisin hetken aikaa (bussissa oli siis muitakin). Kun olimme kävelleet vähän aikaa, näimme, että bussi paloi. Ojaan, johon bussi ajoi, oli laitettu sytykkeitä. Seuraavaan kaupunkiin oli matkaa vain 3 kilometriä kun taas New York Cityyn oli 35km. No kävelimme seuraavaan kaupunkiin koska siellä oli helppo saada bussikyyti New York Cityyn. Ystävystyin kävelymatkalla erääseen tyttöön jonka kanssa olin jutellut jo bussissa. Sain kuulla, että hänkin asuu Suomessa. Vaihdoimme numerot ja sovimme että näemme toisemme vielä Suomessakin.

Kun olimme palanneet New York Cityyn, oli jo myöhä. Myöhään illalla tajusin että tämä päivä oli ollut viimeinen päivä ennen suomeen lähtöä. Aloin heti kiireessä pakkaamaan. Seuraavana aamuna lähdin ajoissa lentokentälle. Lentokentällä vielä menin Starbucksiin ja otin Pumpkin Spice Laten. Pian kuulutettiin että lentoni lähtee pian. Ehdin juuri ja juuri koneeseen. Kun lentokone oli suurin piirtein Saksan kohdalla, ilmoitettiin että kone on kaapattu ja laskeudumme Islantiin. Tapasin siellä sattumoisin Eveliinan joka oli jäänyt sinne viikoksi jumiin viivästyneen lennon takia. No Islannista otimme koneen Suomeen ja matka sujui muuten hyvin, mutta Eveliina oksensi kaksi kertaa lennon aikana, sillä hän oli ollut huonovointinen lennon alussa.

By: Meeri-Maija

Skye Doughty

Matkani Amerikassa
Oli kiinnostava tarina ja se vähän nauratti kun Eveliina "oksensi" kaksi kertaa koneessa.

Miriam Alatalo

Matkani Amerikassa
Minun mielestäni Amerikkalaiset ei ole töykeitä ja niil on hyvä tyylitaju iha sanon vaan ettet ajattele että ne on töykeit. Muuten oli ihan hyvä tarina T:Aisla

Skye Doughty

Matkani Amerikassa
Aisla, amerikkalaiset ei oo töykeitä paitsi NYCissä. Ne ylvästelee sillä että ne asuu varmaan yks maailman suosituimmista kaupungeista