Israelissa -Ilkka ja Joona L

Tekijä: Ilkka Kontro

Israelissa

Olimme laskeutumassa Jerusalemiin pitkän ja väsyttävän matkan jälkeen. Lentokenttä oli moderni ja siellä oli hieno suihkulähde.

Aioimme mennä ravintolaan. Tarjoilija toi meille hienot ja koristeelliset annokset. Maittavan ruokailun jälkeen otimme taksin ja aloimme matkan kohti määränpäätämme Jeesuksen hautaa. Matkalla näimme paljon kerjäläisiä ja sotilaita. Ajoimme myös Kalliomoskeijan ohi.

Vihdoin pääsimme perille. Jeesuksen hauta oli aika pieni. Haudalla oli paljon muita ja suurin osa heistä oli rukoilemassa. Yhdyimme rukoukseen. Kun lopetimme rukouksen, olo oli ihmeellisen rauhallinen.

Lähdimme etsimään hotellia ja päätimme majoittua Jerusalemissa olevaan Royal Hotelliin. Varasimme sviitin yläkerrasta, siellä oli kinuskin väriset ja silkkiset peitot. Siellä oli seinään kiinnitetty 60 tuumainen televisio. Kävimme iltapalalla jossa oli lukemattomia ruokalajeja. Kävimme vielä vaahtokylvyssä porealtaassa ja menimme nukkumaan.

Aamulla lähdimme kiertämään Jerusalemin muureja, se oli uuvuttava ja pitkä lenkki. Kävimme uimassa hotellin uima altaassa, se oli todella laaja ja siellä oli paljon ihmisiä.

Lähdimme torille ja löysimme sieltä paljon koruja ja hajuvesiä. Kun lähdimme torilta, haisimme liikaa hajuvedeltä. Löysimme torilta myös uudet longobardit.

Menimme tapaamaan Joonan serkkuja ja kutsuimme heidät kuolleelle merelle kellumaan. Samalla kun kelluimme, Ilkka luki kirjaa. Kuolleella merellä oli niin kivaa, että emme huomanneet ajan kulua.

”Uimisen” jälkeen menimme hotellille. Kun olimme uimassa, huomasimme altaassa kalan. Se oli taistelukala. Yhtäkkiä altaaseen tuli lisää kaloja. Ihmettelimme mistä niitä kaloja tuli. Sitten huomasimme, että altaaseen kaadettiin kaloja. Ne olivatkin hierojakaloja, jotka kutittivat kummasti.

Uimisen jälkeen menimme kadulle kävelemään. Tapasimme gangstereita joilla oli isot pistoolit. Gangsterit yrittivät ampua meitä, mutta pian he makasivat tajuttomina maassa, koska poliisit kerkesivät apuun. Kauppa johon olimme matkalla, oli korkea ja hieno. Siellä oli paljon vaatteita. Vaatteet muistuttivat antiikin Kreikan vaatteita.

Ostimme lentokoneen ja lähdimme lentämään. Sotakone oli hieno ja päätimme mennä tarkistamaan Israelin rajoja. Heti kun pääsimme rajalle, siellä oli Syyrialaiskone. Radiossa sanottiin, että kone pitäisi ampua, joten ryhdyimme toimeen. Ammuimme koneen ja laskeuduimme turvallisesti alas.

Sitten olikin aika lähteä kotiin. Hyppäsimme lentokoneeseen jolla lensimme Suomeen.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia vastauksen lisäämiseksi.