Robottiohjelmointi

Robottiohjelmointi

Koulullamme on käytössä viisi kappaletta Lego Mindstorms -robotteja. Robotteja voidaan ohjelmoida ATK-luokan koneilta löytyvällä ohjelmalla. Ohjelmassa on graafinen käyttöliittymä, joka toimii hieman samaan tapaan kuin Scratch-ohjelmointi.

Robotit liikkuvat paikasta toiseen itsenäisesti ohjelmoitavien renkaiden avulla sekä niiden nostohaarukka on myös hallittavissa. Roboteissa on viisi anturia, joilla voidaan vaikuttaa robotin käyttäytymiseen: kosketusanturi, väri-/valoanturi, infrapuna-anturi ja kääntymistä mittaava kiihdytysanturi.



Suomenkieliseen Lego-robottien ohjekirjaan pääset tästä linkistä.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä