4. Racket-ohjelmointi (Koodausta kouluun)

Työohjeet - Racket-ohjelmointi WeScheme-ympäristössä

Lue ensin tämä huolella.

Kolmannessa tehtävässä ryhdytään koodaamaan Racket-kielellä. Racket on koodauksen opettelemiseen suunniteltu ohjelmoitikieli, jota voi kirjoittaa ja ajaa suoraan selaimessa. Työpöytäversio on myös saatavilla.

Näissä tehtävissä ohjemointiympäristönä käytetään WeScheme-nettisivua. Sivuille voit kirjautua Googlen sähköposti-tunnuksella, jolloin voit tallentaa koodisi ja jatkaa niitä myöhemmin. Sivuille pitää kirjautua ennen kun rupeat koodaamaan. Kirjaudu tästä (log in).

WeScheme-editorin vasen ikkuna on määrittelyikkuna, johon kirjoitetaan koodi ja oikean puoleinen ikkuna on interaktioikkuna, jossa näkyy ajettu (Run) koodi.

Oppimispäiväkirjaan otetaan kuvaruutukaappaukset Interaktioikkunasta. Lisää aina koodin alkuun oma nimesi (display "Oma Nimesi").



Tehtävät ja ohjeet tehtävien tekemiseen löytyvät Koodausta Kouluun -racket-koodiaapisesta.


Sinun tulee palauttaa oppimispäiväkirjaan suoritettavat tehtävät -listan mukaisten tehtävien kuvaruutukaappaukset. Nimeä kuvaruutukaappaukset selkeästi oppimispäiväkirjaan esimerkiksi numeroin 1.1.1, 1.1.2 jne...

Ohjeita

Peruskuviot



Funktiot