3. Lightbot - loogista koodausharjoitusta

Työohjeet - Lightbot

Lightbot pelissä sinun tulee ohjata robottia sytyttämään tummansiniset laatat koodin avulla. Ongelmalliseksi sen tekee toisinaan rajattu koodin pituus. Sinun tulee siis yksinkertaistaa koodia mahdollisimman paljon, että saat toistot ja silmukat toimimaan oikein.

Avaa Lightbotja klikkaa PLAY (vihreäpohjainen kolmio).

Rupea tekemään tehtäviä kohdasta 1 Basics alkaen. Seuraa ohjeita.



Kun olet saanut kaikki tason 1 tehtävät tehtyä, ota kuvaruutukaappaus tehtävälistalta. Huomaa, että kuvaruutukaappauksessa pitää näkyä sinun nimi, sekä tehdyt tehtävät (ei lukkoja). Alla on mallikuvaruutukaappaus (jossa vasta 7/8 tehtävää tehtynä).



Tallenna kuvaruutukaappaus ja jatka tehtäviin 2 Procedures ja lopulta tehtäviin 3 Loops.

Lisää oppimispäiväkirjaan kuvaruutukaappaukset ja vastaa alla oleviin kysymyksiin.
  1. Mitä tarkoitetaan pääohjelmalla (main) ja aliohjelmalla (p1,p2)?
  2. Miten Lightbotissa saa luotua silmukoita?
  3. Mikä oli vaikeinta Lightbot-pelissä?
  4. Mitä uutta opit pelistä?