Minecraft ja 3D-tulostus

Kurssin sisällöstä

Kurssin tavoitteet: 

  • osata rakentaa järkevää koodia joko kuvablokkien ja/tai Python ohjelmointikielten avulla oman tasonsa mukaan 
  • tutustua 3D-tulostukseen
  • rakentaa koodaamalla rakenteita, jotka ovat tulostettavissa 


Arviointimenetelmät
 

  • jatkuva arviointi 
  • itsearviointi (oppimispäiväkirja)
    • Oppilas pitää oppimispäiväkirjaa omasta etenemisestään tekemällä Word-tiedoston, jonka jakaa opettajalle (nimi: mine-kirja-omaetunimi)
    • Jokainen kooditiedosto tuntien päätteeksi talteen OneDriveen kansioon, joka on jaettu opettajalle (nimi: koodi-20200813, numerot päivämäärän mukaan)
    • Ohjelmointi tapahtuu samassa Flat-maailmassa, jonne oppilas tekee annettujen ohjeiden mukaisia tehtäviä (tiedoston vienti tunnin päätteeksi jaettuun kansioon, nimi: mine-koodimaailma-20200813)
    • Jos tuotat tehtävään liittyen koodia, ota se talteen *.mkcd tiedostoksi ja tallenna se OneDriveen opettajalle jakamaasi kansioon.
  • vertaisarviointi
  • 3D-tulostus (2. ja 4. jaksot)
 
Hyväksytyn arvosanan kriteerit (ohjelmointiosuus) 
  • säännöllinen läsnäolo 
  • yhteisesti rakennetaan osia koulusta 3D-tulostusta varten
  • on oltava 3D-malli, joka on tulostettavassa
  • positiivinen asenne 


Oppimispäiväkirjan rakenne:
 

  •  kerro lyhyesti kyseisen päivän tehtävästä ja miten siinä onnistuit
esim. 

13.8.2020 

Aloitus, käytin läpi kurssin sisältöä sekä arviointiperusteet. 

20.8.2020

Tein koodaustehtävät. Otin koodit talteen omina *.mkcd tiedostoina, jotka latasin OneDriveen. Sain suoritettua kaikki tehtävät mielestäni helposti. En tarvinnut apua. Pystyin auttamaan kurssilaisia viimeisessä koodaustehtävässä.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä