Perjantai 7.10

Tekijä: Riitta Raitio

Perjantaina lähdimme koululle normaalisti seitsemäksi. Matkalla oli kuitenkin ruuhkaa, koska kaupungissa järjestettiin markkinat. Lähdimme koululta bussilla hindutemppelille, jossa oli munkki. Hän kertoi meille hindulaisuudesta ja temppelistä. Katselimme paikkoja ja kävimme myös viereisessä hindulaismuseossa. Siellä pyöri videoesitys ja lisäksi museo oli täynnä patsaita sekä ranskankielisiä tekstejä. Emme ymmärtäneet sanaakaan😂.

Temppeliltä lähdimme puistoon, jossa meille jaettiin osallistumistodistukset. Riitta piti puheen meidän suomalaisten puolesta ja melkein itki! Meitä nauratti se, että Riitan todistuksessa oli nimi Riita Raito😆.

Meidän oli tarkoitus jäädä puistoon, mutta saimme suunnitelman muuttumaan ja lähdimme heti takaisin koululle. Koululle päästyämme olimme nälkäisiä, joten osa meistä lähti paikallisten kanssa käymään markkinoilla. Ostimme sieltä välipalaa. Kävelimme koululle takaisin ja menimme ruokasaliin. Siellä oli musiikkiesitys ja olimme ihan eturivissä. Musiikki oli saaren perinteistä, rytmikästä ja äänekästä musiikkia.

Esityksen jälkeen siirryimme syömään siihen luokkaan, johon tulimme maanantaina ensimmäisenä. Meille oli järjestetty paljon erilaisia perinneruokia, ja ne olivat todella herkullisia! Kun olimme saaneet syötyä, olimme lähdössä pakkaamaan koteihin joten hyvästelimme yhdessä. Suurin osa ihmisistä itki, jopa opettajat.

Koululta lähdimme koteihin. Kodeissa pakkasimme ja otimme rennosti ennen pitkää kotimatkaa. Kun lähtö lentokentälle koitti, se tuntui todella haikealta ja surulliselta. Siellä hyvästelimme perheemme ja suunnistimme kohti lähtöporttia. Pääsimme portille ja odotimme pitkää lentoa. Sitten astuimme lentokoneeseen saimme iltapalaa, joka ei ollut kovin hyvää😅. Iltapalan jälkeen nukahdimme.

Kommentit

Kirjaudu sisään lisätäksesi tähän kommentin