Ohjelmoimalla pelattavia pelejä

Ohjelmoinnin opetteluun on olemassa useita pelejä. Pelaajan tehtävänä on ohjata pelihahmoa liikkumaan oikealla tavalla. Pelihahmoa liikutetaan pienellä ohjelmakoodilla, jossa tulee olla oikeat komennot oikeassa järjestyksessä oikean liikkeen aikaansaamiseksi.

Ohjelmoimalla pelattavia pelejä ovat mm.
  • The Foos
  • Tynker
  • Tynker for Schools
  • Lightbot
  • Kodable
  • Cody’s App Academy
  • Robot School
Katso tarkemmat tiedot Ohjelmoinnillinen ajattelu -koulutuksen materiaalista dioista 75-78 ja 88.

Kokeillaan LightBot-peliä:
Tee ohjelmakoodi, joka ohjaa robotin kulkemaan jokaisen sinisen laatan päältä. Laatan päällä ollessaan robotin tulee sytyttää valo laattaan. Valo sytytetään omalla komennollaan. Ohjelmoinnin perusteiden mukaisesti koodi tehdään ensin ja vasta kun koodi on valmis, voidaan kokeilla sen toimivuutta. Koodissa tulee olla oikeat komennot oikeassa järjestyksessä.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä