Harjoitus 3 - Toisen hahmon lisääminen ja niiden liikuttaminen
.
Harjoitus 3 - Toisen hahmon lisääminen ja liikuttaminen
1. Alkunäkymässä paina vasemmalta kissahahmoa pitkään, kunnes se alkaa heilumaan ja poista se.
2. Paina plusmerkkiä ja valitse hahmo.
3. Kun olet valinnut hahmon, paina uudelleen plusmerkkiä ja lisää toinen haluamasi hahmo.
2. Paina plusmerkkiä ja valitse hahmo.
3. Kun olet valinnut hahmon, paina uudelleen plusmerkkiä ja lisää toinen haluamasi hahmo.
Harjoitus 3.1 - Näyttämötaustan lisääminen
1. Paina ylhäältä maiseman kuvaa (tausta).
2. Valitse taustaksi näyttämö, jossa on kaksi spottivaloa.
3. Siirrä molemmat hahmot sormellasi valokeilaan.
2. Valitse taustaksi näyttämö, jossa on kaksi spottivaloa.
3. Siirrä molemmat hahmot sormellasi valokeilaan.
Harjoitus 3.2. - Hahmo liikkeelle näyttämöllä
1. Valitse vasemmalta ylhäältä listalta ensimmäinen hahmo.
2. Lisää siniset liikekomennot esim. videon esimerkin mukaan: --> <-- ^ <-- -->
HUOM! Voit muuttaa hypyn korkeutta ja liikkeen pituutta vaihtamalla komennon alapuolella olevaa numeroa.
3. Laita punaisesta valikosta silmukka loppuun ja keltaisesta lippu alkuun.
4. Käynnistä lipusta, lopeta STOP-merkistä.
2. Lisää siniset liikekomennot esim. videon esimerkin mukaan: --> <-- ^ <-- -->
HUOM! Voit muuttaa hypyn korkeutta ja liikkeen pituutta vaihtamalla komennon alapuolella olevaa numeroa.
3. Laita punaisesta valikosta silmukka loppuun ja keltaisesta lippu alkuun.
4. Käynnistä lipusta, lopeta STOP-merkistä.
Harjoitus 3.3. - Hahmo liikkeelle näyttämöllä (Toisen hahmon ohjelmointi)
1. Valitse vasemmalta ylhäältä listalta toinen hahmo.
2. Lisää siniset liikekomennot esim. videon esimerkin mukaan: --> <-- ^ <-- -->
HUOM! Voit muuttaa hypyn korkeutta ja liikkeen pituutta vaihtamalla komennon alapuolella olevaa numeroa.
3. Laita punaisesta valikosta silmukka loppuun ja keltaisesta lippu alkuun.
4. Käynnistä lipusta, lopeta STOP-merkistä.
2. Lisää siniset liikekomennot esim. videon esimerkin mukaan: --> <-- ^ <-- -->
HUOM! Voit muuttaa hypyn korkeutta ja liikkeen pituutta vaihtamalla komennon alapuolella olevaa numeroa.
3. Laita punaisesta valikosta silmukka loppuun ja keltaisesta lippu alkuun.
4. Käynnistä lipusta, lopeta STOP-merkistä.
3.4. Lopuksi molemmat hahmot liikkeelle
1. Tarkista, että ylempi hahmo on valittuna. Valitse keltainen lippu ja laita 1. hahmo liikkeelle.
2. Vaihda hahmoa vasemmalta ja laita tämäkin hahmo liikkeelle painamalla alhaalla olevaa lippua.
3. Nyt molemmat hahmot liikkuvat ohjelmoimallasi tavalla.
4. Lopeta hahmojen liike ylhäältä STOP-merkiltä.
5. Saat hahmot palaamaan takaisin aloituspisteeseen painamalla ylhäällä olevaa nuolta.
2. Vaihda hahmoa vasemmalta ja laita tämäkin hahmo liikkeelle painamalla alhaalla olevaa lippua.
3. Nyt molemmat hahmot liikkuvat ohjelmoimallasi tavalla.
4. Lopeta hahmojen liike ylhäältä STOP-merkiltä.
5. Saat hahmot palaamaan takaisin aloituspisteeseen painamalla ylhäällä olevaa nuolta.