Kööpenhamina 1. -5.5.2019

KÖÖPENHAMINAN OPINTOMATKA 1.-5.5.2019

Keskiviikko 1.5

Vappuaamuna lähdimme ajelemaan kohti Oulua kello 5.00. Oulusta lensimme Helsinkiin ja jatkoimme muutaman tunnin odottelun jälkeen Kööpenhaminaan. Lentokentältä hyppäsimme junaan ja keskustaan kohti hostellia. Hostellilla nopsa majoittuminen jonka jälkeen lähdimme syömään sekä hieman tutustumaan kaupunkiin. Pitkä matkustuspäivä oli kuitenkin takana, joten menimme hyvissä ajoin unten maille.

Torstai 2.5

Ensimmäinen kokonainen päivä Kööpenhaminassa alkoi ja pääsimme testaamaan hotellin aamupalan. Sen jälkeen lähdimme yhteiselle kanavaristeilylle Nyhavniin. Kiersimme keskustaa kanavia pitkin ja näimme tärkeimpiä nähtävyyksiä. Köpiksen tuulisuus ja kylmyys yllätti meidät kaikki. Risteilyn jälkeen pääsimme tutustumaan kaupunkiin hieman tarkemmin. Suuntasimme iltapäivällä maailman toiseksi vanhimpaan huvipuistoon, kaupungin vetonaulaan Tivoliin. Tivolissa on jokaiselle jotakin, sillä vaikka laitteet eivät kiinnostaisikaan, on siellä paljon muutakin nähtävää. Illalla olimme kaikki niin väsyneitä, että uni maistui hyvin.

Perjantai 3.5

Perjantaina lähdimme hyvän aamupalan syötyämme bussilla akvaarioon nimeltä Den bla planet katselemaan kaloja. Illemmalla menimme Ripleyn believe it or not -museoon, joka oli hauska ja jännittävä kohde. Museon jälkeen menimme yhdessä syömään herkulliseen ravintolaan.

Lauantai 4.5

Lähdimme aamusta liikkeelle ja vierailimme Tanskan kansallismuseossa. Tämän jälkeen suuntasimme Amalienborgiin jossa ihailimme kuninkaanlinnan ympäristöä. Tottakai kävimme reissullamme myös katsomassa Pientä Merenneitoa ja illalla pääsimme vielä ihailemaanTanskan hienoja maisemia yläilmoista The Towerissa.

Sunnuntai 5.5

Sunnuntai oli reissumme viimeinen päivä, pakkasimme valmiiksi lauantai-iltana ja jätimme hostellin kymmenen jälkeen, suunnitelmissa oli lähteä jo kymmeneltä mutta osa jäi kolmanteen kerrokseen jumiin puoleksi tunniksi kun hissejä ei tullut ja lähtömme viivästyi. Lopulta paluumatkamme alkoi ja suuntasimme Kööpenhaminan lentokentälle josta lensimme Helsinki-Vantaalle. Helsinki-Vantaalla oli hetken odottelu ja jatkolento Ouluun josta palasimme Nivalaan autoillen enemmän tai vähemmän väsyneinä.

Opintomatkalle osallistui 20 toisen vuoden opiskelijaa ja kaksi opettajaa.