Ohjelmointi

PACMAN


var x = 200; //PAC-MAN aloitus x-koordinaatti
var y = 200; //PAC-MAN aloitus y-koordinaatti
var k = 96; //PAC-MAN koko
var kello = 0;
var sp = 10; // PAC-MANin nopeus

// Loop Functio
var draw = function() {
noStroke();  
background (0, 0, 0);

//PAC-MAN-pallo  
fill (255, 255, 0);
ellipse (x,y,k,k);

//silmä
fill (250, 250, 250);
stroke(144, 158, 101);
ellipse (x+k/5,y-k/3.5,k/5,k/5);
fill (0, 0, 0);
stroke(0, 0, 0);
ellipse (x+k/4.5,y-k/3.5,k/20,k/20);

//suu kiinni
fill (0, 0, 0);
triangle (x,y, x+k/2+4,y-k/50, x+k/2+4,y+k/50);

// suu auki
if (kello < 50) {
fill(0, 0, 0);
triangle (x,y, x+k/2+4,y-k/4, x+k/2+4,y+k/4);
}

// Kello funktio suun liikettä varten
if (kello < 100) {
kello = kello+sp;
}
else {
kello = 0;
}

// PAC-MAN OhjausFunktio
if (keyIsPressed && keyCode === UP) {
y = y-sp;
}
if (keyIsPressed && keyCode === DOWN) {
y = y+sp;
}
if (keyIsPressed && keyCode === LEFT) {
x = x-sp;
}
if (keyIsPressed && keyCode === RIGHT) {
x = x+sp;
}



// siirto toiselle laidalle, kun mennään pois ruudusta
if (x < -k/2) {x = 400+k/2;}
if (x > 400+k/2) {x = 1;}
if (y < -k/2) {y = 400+k/2;}
if (y > 400+k/2) {y = 1;}


};

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä