Turtle-grafiikkaa

Peruskomentoja turtlelle

turtle.forward()
turtle.backward()
turtle.left()
turtle.right()
turtle.penup()
turtle.pendown()
turtle.pensize()
turtle.color()

#Piirtää ympyrän, jonka säde on sulkeissa.
turtle.circle(xx)

#Tämän komennon voi laittaa koodin viimeiseksi. Tällöin turtle-ikkuna sulkeutuu, kun sitä painaa.

turtle.exitonclick() 

#Turtlen muoto voi olla joku muukin kuin turtle. Esim. 'arrow', 'turtle', 'circle', 'square', 'triangle', 'classic'. Sulkujen sisään kirjoitat siis haluamasi muodon.
turtle.shape()

#Turtlen voi siirtää setposition-komennolla. Näytön keskikohta on (0,0). Arvot ovat kuin koordinaatiston arvot. Ensimmäinen luku on siis x-akselin arvo eli vasemmalta oikealle. Toinen luku on y-akselin arvo eli alhaalta ylös.
turtle.setposition(xx, yy)

Peruskoodia turtlelle

import turtle
tim=turtle.Turtle()
tim.color("red")
tim.pensize(5)
tim.shape("turtle")

tim.forward(100)
tim.left(90)
tim.penup()
tim.forward(100)
tim.right(90)
tim.pendown()
tim.forward(100)

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä