Osaamistavoitteet ja sisältö

Osaamistavoitteet:

Kokonaisuudessa tutustutaan ohjelmointiin käyttäen ilmaisia verkosta löytyviä työkaluja.

Tavoitteena on, että oppilas kehittyy omatoimisessa työskentelyssä ja toiminnanohjaamisessa tietokonetyöskentelyssä. Samalla oppilas käsittelee ohjelmointiin liittyvää materiaalia ja tutustuu ohjelmoinnin logiikkaan, koodin yksinkertaistamiseen, sekä koodaamiseen. Lisäksi tavoitteena on tutustua hieman nettisivujen tekemiseen html-koodia käyttäen.

Kokonaisuuden jälkeen oppilas
  • ymmärtää ohjelmoinnin logiikkaa
  • sisäistää koodaamisen peruspilareita (mm. ylimääräisen toiston poisto)
  • tuntee racket-ohjelmointikielen perusteet
  • tuntee html-ohjelmointikielen alkeet
  • tutustuu ilmaisen oppimateriaalin käyttämiseen netissä ja osaa jatkaa aiheen opiskelua omatoimisesti


Sisältö:
  • kuvaruutukaappaus
  • Angrybirds - koodaustunti
  • Lightbot
  • Racket - koodausta kouluun
  • HTML-koodaus