Torju kello

Torju kello, ammu kahvikuppeja




Open liikkuminen
- Aluksi määritetään aloitustausta (Chalkboard)
- Opettaja halutaan täysin keskelle (x on 0 ja Y on 0)
- ja liikkumaan vain ympäri. Kääntyminen 15 astetta kerrallaan vasemmalla ja oikealla nuolella.









Kahvikupin koodi
- Vas. ylhäällä on koodi, jossa luodaan klooneja kahvikupista 0,2 sekunnin välein, JOS välilyönti on painettu. Eli kahvikuppi ammutaan aina, kun space painetaan.

- Vas. alhaalla koodataan, että kahvikuppi lähtee Roryn kohdalta. Loppukoodissa määritettän, että jos kuppi saavuttaa näytön reunan, niin klooni poistetaan.

- Oikealla koodataan, että jos kuppi osuu kelloon, niin osuman jälkeen kupista tehty kloonattu ammus myös poistetaan pelistä.



Kellon, eli pelin vihollisen koodi

- Oik. ylhäällä luodaan klooni kellosta (ensin piilotetaan).

- Seuraavaksi kerrotaan, mitä tehdään kun klooni aloittaa toimintansa. Sen tavoite on saavuttaa Rory (opettaja), mutta ensin kloonamme sen lähtemään ulospäin Rorystä. Kloonin lähtösuunta opesta poispäin arvotaan ympyrän koko säteeltä 1-360. Klooni liikkuu 280 askelta ulospäin (ruudun ulkopuolelle), jonka jälkeen se laitetaan palaamaan kohti Roryä ja laitetaan se takaisin näkyväksi. Nopeudeksi laitetaan 3 askelta.

- Vas. alhaalla kerrotaan mitä tapahtuu, kun klooni kellosta osuu Roryyn (opeen). Se pysäyttää koko pelin, mutta ennen vaihtaa pelin taustan.

- Oikealla koodataan kellon poistuminen pelistä. Eli, kun Hahmo1 (kahvikuppi) koskettaa, niin odotetaan ihan pieni hetki, jonka jälkeen se luo uuden kloonin kellosta ja poistaa tämän juuri osuneen kloonin.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä