Scratch
Ohjelmointi Scratchilla
Heippa!
Täällä sivulla on pelejä, joita minä, tai oppilaani ovat tehneet.
Olemme aloittaneet ohjelmointiin tutustumisen code.org-harjoituksilla, joista olemme siirtyneet haastavampiin tehtäviin. Osa oppilaistani ovat osallistuneet koodauskerhoon, jossa he ovat tehneet hieman vaativampaa koodausta.
Täällä sivulla on pelejä, joita minä, tai oppilaani ovat tehneet.
Olemme aloittaneet ohjelmointiin tutustumisen code.org-harjoituksilla, joista olemme siirtyneet haastavampiin tehtäviin. Osa oppilaistani ovat osallistuneet koodauskerhoon, jossa he ovat tehneet hieman vaativampaa koodausta.
Angry Teacher
James Walters metsästää örkkejä
James liikkuu nuolinäppäimillä ja ampuu välilyönnillä.
Örkkejä tulee vähitellen lisää... Jamesilla on "vain" kolme elämää... kuinka paljon pisteitä ehdit saamaan?
Örkkejä tulee vähitellen lisää... Jamesilla on "vain" kolme elämää... kuinka paljon pisteitä ehdit saamaan?
Lautapeli
Peli alkaa vihreästä lipusta.
Pidä pallo ilmassa mustalla laudalla.
Liikuta lautaa nuolinäppäimillä sivuttain ja yritä osua nuottiin.
Pidä pallo ilmassa mustalla laudalla.
Liikuta lautaa nuolinäppäimillä sivuttain ja yritä osua nuottiin.
Poksauta saippuakuplat!
Ohjeet:
Aloita peli klikkaamalla vihreää lippua.
Valitse taustakuvasi ja yritä poksauttaa (klikkaamalla) mahdollisimman monta saippuakuplaa. Aikaa on 30 sekuntia.
Projektin Scratchin sivuilla löydät täältä.
Aloita peli klikkaamalla vihreää lippua.
Valitse taustakuvasi ja yritä poksauttaa (klikkaamalla) mahdollisimman monta saippuakuplaa. Aikaa on 30 sekuntia.
Projektin Scratchin sivuilla löydät täältä.
Lohikäärme väistelee
Peli lähtee liikkeelle painamalla vihreää lippua.
Lohikäärme liikkuu nuolinäppäimillä ylös tai alas.
Tehtävänä on kerätä keltaisia palloja, mutta väistellä muun värisiä palloja.
Lohikäärme liikkuu nuolinäppäimillä ylös tai alas.
Tehtävänä on kerätä keltaisia palloja, mutta väistellä muun värisiä palloja.
Avaruuden valloitus
Peli lähtee klikkaamalla vihreää lippua.
Ohjaa avaruusalusta ylös tai alas nuolinäppäimillä.
Alus ampuu välilyönti-näppäimellä.
Jos osut tähtiin tai planeettoihin, peli loppuu. Tähtiä voit ampua ja saada pisteitä.
HUOM. et voi ampua planeettoja, joten väistele niitä.
Matopeli
- Peli lähtee liikkeelle klikkaamalla vihreää lippua.
- Matoa ohjataan nuolinäppäimillä.
- Syötä madolle donitseja, niin saat pisteitä.
- Mato ei saa osua itseensä tai reunoihin.
Torju välituntikello
Ohjaa keskellä olevaa opettajaa oikealla ja vasemmalla nuolinäppäimellä.
Välituntikello yrittää osua opettajaan. Jos kello osuu, niin peli loppuu.
Välilyönti-näppäimellä ope lähettää kahvikupin, jolla voit torjua kelloja.
Peli alkaa painamalla vihreää lippua.
Välituntikello yrittää osua opettajaan. Jos kello osuu, niin peli loppuu.
Välilyönti-näppäimellä ope lähettää kahvikupin, jolla voit torjua kelloja.
Peli alkaa painamalla vihreää lippua.
Pujottele labyrintin läpi
Pujottele Kari labyrintin läpi. Ohjaa Karia painamalla hiiren vasen näppäin pohjaan, ja liikuttamalla hiirtä.
Varo labyrintin reunoja ja vapaaksi päässeitä heppoja.
Peli alkaa vihreästä lipusta!
Varo labyrintin reunoja ja vapaaksi päässeitä heppoja.
Peli alkaa vihreästä lipusta!