Education Classroom -sovellukseen tutustuminen

Ensimmäiset ohjelmoinnit

Ohjelmisto ja sovelllus ovat englanniksi. 

Lego Mindstorms Education EV3 Classroom -sovelluksessa on tarjolla aloitusohjelmointiin kolmen kohdan harjoittelupaketti. Englanninkielisten ohjeiden lisäksi sovellus ohjaa käyttöä vahvasti havainnekuvin.
Harjoittelupakettiin pääsee välilehdeltä Start.
Ohjelmointi tapahtuu lohkoilla.


1. Hello World - Hei maailma

Harjoitellaan yksinkertaisen ohjelmoinnin tekemistä ja ohjelman siirtämistä EV3-robottiin.



2. Motors and Sensors - Moottorit ja sensorit

Harjoitellaan moottorien ja sensorien yhdistämistä EV3-robottiin sekä näiden osien ohjelmointia.



3. Get Moving - Lähde liikkeelle

Harjoitellaan legoilla rakentamista ohjeen mukaisesti ja ohjelmoidaan EV3-robotti liikkumaan.

Vinkki: Harjoitteluosan koottua robottia käytetään oppimiskokonaisuudessa Robot Trainer.

Ohjatut oppimiskokonaisuudet - Unit Plans

Education EV3 Classroom sovellus tarjoaa mahdollisuuden toteuttaa ohjattuja oppimiskokonaisuuksia.
Nämä löytyvät välilehdeltä Units.

Kokonaisuudet ladataan sovellukseen. Jokainen kokonaisuus jakaantuu useampaan projektiin, joiden yhteyteen on arvioitu toteutukseen tarvittava aika.

Robot Trainer - Robottiharjoittelija
Kokonaisuus rakentuu ajettavan robotin ympärille. Jokainen yksittäinen projekti esittelee uuden lisäosan, joka rakennetaan toimimaan ajettavan robotin osana. Kokonaisuuden lopussa on tehdas-teemainen haaste, jossa haastetaan oppilaiden opitut robotiikkataidot testiin. 

Engineering Lab - Tekniikkalaboratorio
Kokonaisuudessa harjoitellaan parin kanssa projekteja, joiden avulla tutustutaan ja tutkitaan välityssuhdetta, kitkaa ja painovoimaa. Kokonaisuus päättyy avoimeen haasteeseen, jossa oppilaat soveltavat oppimiaan taitoja ja tietoja luovasti.

Space Challenge - Avaruushaaste
Lego Mindstorms EV3 education -paketin ja sovelluksen lisäksi kokonaisuuden toteutukseen tarvitsee:
EV3 Space Challenge Set
EV3 Space Challenge Mat
Dual Lock fasteners

Kokonaisuus rakentuu STEM-aktiviteetteihin, joiden tarkoitus on tukea luovaa ongelmanratkaisua, kommunikaatiota ja yhteistyötä.

EV3 -robotit - Core Set Models

Lego Mindstroms Education EV3 -paketin osilla voi rakentaa erilaisia robotteja.

Valmiita ohjeita robottien rakentamiseen löytyy Home-välilehdeltä kohdasta Core Set Models.



Sovellus tarjoaa neljää erilaista robottia ja valmiit ohjelmoinnit roboteille:

Gyro Boy - Gyropoika
Robotti ohjelmoidaan reagoimaan väreihin ja esteisiin sekä pitämään yllä tasapoinoa liikkuessa.

Colour Sorter - Värilajittelija
Skannaa ja lataa värillisiä esineitä ja anna värilajittelijan laittaa ne oikeille paikoilleen.

Puppy - Pentukoira
Kokeile erilaisia tapoja olla vuorovaikutuksessa pennun kanssa; silitä, syötä ja koe pennun reaktiot.

Robot Arm H25 - Robottikäsi
Nosta ja vie esineitä kohteesta toiseen.

Rakennusohjeet - Build

Oppimiskokonaisuuksissa käytettyjen robottien kokoamisohjeet löytyvät myös erikseen Build -välilehdeltä, kun oppimiskokonaisuudet on ladattu sovellukseen.

Projektien tallennus - My Projects

Kaikki aloitetut projektit tallentuvat automaattisesti sovellukseen. Tallentuneet projektit löytyvät My Projects -välilehdeltä.



Samalta välilehdeltä voi projektit poistaa, kopioida ja nimetä uudelleen.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä