Pelillinen ajattelu ja koodaus 4-6
Pelillinen ajattelu ja koodaus
Tavoitteita:
Oppilas osaa toimia ryhmässä muut ryhmän jäsenet huomioon ottaen.
Oppilas omaa monipuolisia kokemuksia pelaamisesta ja pelimaailmasta.
Oppilas osoittaa hallitsevansa ongelmanratkaisutaitoja.
Oppilas osaa hahmottaa ohjelmoinnin perusperiaatteet ja käsitteet.
Sisältöjä:
Oppilas tutustuu pelimaailmaan suunnittelun, toteuttamisen ja pelaamisen kautta.
Oppilas pohtii pelin kehittelyyn liittyviä haasteita ja harjoittelee ratkaisemaan niitä.
Oppilas tutustuu ohjelmoinnin perusteisiin sekä paperilla että tietokoneella tehtävien harjoitusten kautta.
Oppilas toteuttaa lopputyönään oman lauta- tai tietokonepelin.
Arviointi:
Sanallisesti merkinnällä hyväksytty/hylätty ja täydentäen miten tavoitteet on saavutettu.
Arvioinnissa huomioidaan oppilaan aktiivisuus ja osallistuminen.
Oppilaan itsearviointi on keskeistä.