Blogi 2016-2017

Tarttilassa tapahtuu 2016-2017

Äitienpäivä kahvila☕️💕

Meillä oli kahvila 10.5.2017 klo 13.00 ja sinne sai tulla kaikki mummut, isoäidit, kummitädit ja äidit. Tuotteina oli tässä kahvilassa kahvia, teetä , omenapiirakkaa , mini donitseja sekä kakkua ja keksejä. Ihmisiä tuli paikalle noin abaut 30 ihmistä + omat oppilaat ja opettajat! Kahvilan tuotto oli 237e ! Äitienpäivä kahvila oli viimeinen kahvila. Aijomme mennä 18.5 fatserin tehtaalle, koulukahvilanrahoilla. Jokainen oppilas (opettaja) saa käteen 20e Subwayn ostoksia varten! Yli jäi 76e jolla temme myöhemmin jotain kivaa 4-6lk kanssa! Koulukahvila koulun ruokalassa ja kaikki vieraat saivat ruusut🌹

Metsikön istutusretki

Tekijä: Eero Muhonen
Meidän koulu lähti kävellen perjantaina 12.5.2017 istutusretkelle Haimastentienvarteen.
Siellä me istutettiin 300 puuntaimea seurakunnan maalle ja tunnistettiin erilaisia sammaleita.
puut istutettiin satavuotiaan Suomen kunniaksi. Retkelle sai otta pientä evästä ja lopuksi meille pidettiin pienimuotoinen aamunavaus. Lopuksi Kuuntelimme metsän ääniä.Tekijät:Aleksi ja Eero

Talvilintuja❄️

Teemme koulussa talvilintutyöt. Saimmen linnun kuvan, joka piti piirtää paperille ja sitten lintu piti maalata. Kehystimme työt. Linnuista tuli ihan aidon näköisiä.

Valmiit työt näyttävät tältä.

Tässä muutama keskeneräinen työ.

Tehnyt:Iiris

Pilkkiretki 22.2.2017

Tekijä: Henna Salo
Tänään puoli yhdeksän aikoihin aamulla lähdimme bussilla koko koulun voimin Sääksmäen sillan alla olevalle jäälle. Kun pääsimme perille meitä odotti hevoskärryt sekä mönkkäriperäkärryn kanssa.

Ensin saimme katsoa miten talviverkot koetaan. Verkosta ei valitettavasti tullut kalaa...

Menimme hieman rannempaan pilkkimään. Jokainen sai oman pilkin ja sai mennä pilkkimään valmiiksi kairatulle reijälle. Meitä oli paikalla 39 oppilasta ja saimme yhteensä 24 ahventa. Pilkimme noin 2h.

Tämän jälkeen menimme Saarioismajalle Juhansaliin syömään lohikeittoa, ja jälkiruoaksi oli rahkaa. Tekijät: Henna ja Helmi

Jalkapallon mestarit⚽️⚽️

Tekijä: Aino Tammi
Meidän koulussa pelataan paljon jalkapalloa. Suurin osa koululaisista pelaa jalkapalloa. Yleensä pelaamme tytöt vastaan pojat joukkueilla. Meidän koulun jalkapallossa pitäisi parantaa, syöttelyä ja säännöt pitäisi olla reilut kummallekkin osapuolelle. Jalkapalloa meidän koulussa pelataan siksi koska se on kivaa ja siitä saa hyötyliikuntaa⚽️😃.