Ratkaisu
Tuntikuulustelu 3 RATKAISU
Pelitalo P.Elle koodaa pelejä. Pelin A koodaaminen maksaa 600€:a ja pelin B koodaaminen 150€:a. Pelaajille pelin A lataaminen maksaa 3€:a ja pelin B 2€:a.
1.Kirjoita tuottoa kuvaavat funktiot A ja B pelille.
kts kuvaajan vasen reuna
2.Piirrä pelien A ja B tuoton funktio samaan latausten määrä-tuotto kuvaajaan.
tai
![20160310094151.jpg](https://peda.net/pori/perusopetus/koulujen-kotisivut/pl7/kuninkaanhaankoulu/opetus/oppiaineet2/arkisto/lukuvuosi-2015-2016/matematiikka/8-f/fjy2/tuntikuulustelu-3/ratkaisu/nimet%C3%B6n-3f59/20160310094151-jpg:file/photo/7bc0efbfdf0eb939a6e5cbd2118d728f42e2ec1b/20160310094151.jpg)
3.Päättele ja perustele kuvaajan perusteella, monenko ladatun pelin jälkeen A tuottaa B:tä enemmän.
450 latauksen jälkeen.
4.Ratkaise funktioiden avulla, kuinka monen latauksen jälkeen A peli alkaa tuottaa voittoa? Entä B peli.
g(x)=0 -> 2x-150=0 -> x=75 (varmista kuvaajasta)
f(x)=0 -> 3x-600=0 -> x=200 (varmista kuvaajasta)
1.Kirjoita tuottoa kuvaavat funktiot A ja B pelille.
kts kuvaajan vasen reuna
2.Piirrä pelien A ja B tuoton funktio samaan latausten määrä-tuotto kuvaajaan.
![Screenshot 2016-03-08 at 18.52.03.png](https://peda.net/pori/perusopetus/koulujen-kotisivut/pl7/kuninkaanhaankoulu/opetus/oppiaineet2/arkisto/lukuvuosi-2015-2016/matematiikka/8-f/fjy2/tuntikuulustelu-3/ratkaisu/nimet%C3%B6n-3f59/s2a1:file/photo/470c33ebea7e0ddfbfe952daa0d3e0d75e18f024/Screenshot%202016-03-08%20at%2018.52.03.png)
![20160310094151.jpg](https://peda.net/pori/perusopetus/koulujen-kotisivut/pl7/kuninkaanhaankoulu/opetus/oppiaineet2/arkisto/lukuvuosi-2015-2016/matematiikka/8-f/fjy2/tuntikuulustelu-3/ratkaisu/nimet%C3%B6n-3f59/20160310094151-jpg:file/photo/7bc0efbfdf0eb939a6e5cbd2118d728f42e2ec1b/20160310094151.jpg)
3.Päättele ja perustele kuvaajan perusteella, monenko ladatun pelin jälkeen A tuottaa B:tä enemmän.
450 latauksen jälkeen.
4.Ratkaise funktioiden avulla, kuinka monen latauksen jälkeen A peli alkaa tuottaa voittoa? Entä B peli.
g(x)=0 -> 2x-150=0 -> x=75 (varmista kuvaajasta)
f(x)=0 -> 3x-600=0 -> x=200 (varmista kuvaajasta)