10.03 Jumppakoodi II
Tietokoneohjelmassa samaa käskyä joudutaan monesti toistamaan useita kertoja. Jos lego-jumppakoodin tekijä haluaa, että kädet nostetaan ylös 10 kertaa, pitäisi legopalikoita laittaa 10 perätysten. Koodin toistaminen voidaan välttää käyttämällä silmukkaa. Samaa käskyä toistetaan esimerkiksi 10 kertaa ja vasta sitten ohjelma menee eteenpäin. Laadi uusi jumppakoodi, jossa jokin osa kerrataan. Kertaamisen merkki voi olla pystyyn käännetty valkoinen legopalikka. Jos kertaaminen tehdään kaksi kertaa, niin merkiksi laitetaan kaksi palikkaa päällekkäin. Esimerkkikuvassa on kolmen legopalikan koodi, joka kerrataan kerran.
10.03 Jumppakoodi II:n palautuskansio
Palauta vastauksesi tähän.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lähettää mitään.