10.7 Oman pelin koodaaminen
![10.7 Oman pelin koodaus.png](https://peda.net/peda-net-akatemia/koulutukset/arkisto/alakoulun-matematiikkaa-maksutta-13.2.-klo-14.1522/roosan-luokka/matematiikka4/0ojtk/1ypk/1opk2:file/photo/f2c15c05b56f9cbe2197dcfe013e4b5bce365b3e/10.7%20Oman%20pelin%20koodaus.png)
10.07 Tutkimustehtävä
10.07 Pelihahmon suunnittelu
Suunnittele mielenkiintoinen pelihahmo tai useampia pelihahmoja. Tutki kuinka saat tuotua omia kuvia tai piirroksia Scratch-ympäristöön. Koodauspulmat kannattaa jakaa kavereiden kanssa vaikkapa Jeleppi-chatin kautta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lähettää mitään.
10.07 Tarinan koodaaminen
Kirjoita lyhyt tarina, jossa on muutamia puhekupliin sijoitettavia repliikkejä. Valitse tarinaasi hahmot ja koodaa tarina. Koodauspulmat kannattaa jakaa kavereiden kanssa vaikkapa Jeleppi-chatin kautta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lähettää mitään.
10.07 Pelin suunnittelu
Suunnittele oma peli. Peli-idea kannattaa kertoa kavereille jo ennen pelin koodaamista. Koodaamista voi helpottaa myös peli-idean piirtäminen esimerkiksi vuokaavioon. Sen avulla hahmotat, kuinka peli toimii. Koodauspulmat kannattaa jakaa kavereiden kanssa vaikkapa Jeleppi-chatin kautta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lähettää mitään.
10.07 Kimppatehtävänä pelin koodaaminen
Pelin suunnittelu ja koodaus sopii upeasti tiimitehtäväksi. Suunnitelkaa yhdessä oma peli. Peli-ideaa kannattaa testata ennakkoon ennen koodauksen aloittamista esimerkiksi vuokaavion avulla. Koodauspulmat kannattaa jakaa kavereiden kanssa vaikkapa Jeleppi-chatin kautta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lähettää mitään.
10.07 Selosta omin sanoin
Kerro omin sanoin, mikä tällä sivulla on tärkeää. Vinkkiä saat Jeleppi-taulusta, vinkkivideoista ja muista ohjeista. Voit liittää selostukseen kuvia, kaavioita, diagrammeja tai esimerkkilaskuja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lähettää mitään.