Sisältö

Vasemmasta sivupalkista löytyy omilta sivuilta tehtäväkokonaisuuksia ja tarkempia ohjeita mBot-robotin hyödyntämiseen opetuksessa.

Malli 1:
  • Aloitetaan ohjelmointiin tutustuminen pelkän sovelluksen avulla ja laaditaan koodi, jossa hahmo liikkuu
  • Luodan yksinkertainen koodi
    • Musiikkia
    • Vaihtuvia kuvia
  • Laitetaan robotti liikkumaan
    • Opetellaan kuinka paljon robotti liikkuu ja kuinka se saadaan kääntymään kahden moottorin avulla
      • Teho - prosentit
      • Nopeus
      • Kääntyminen - kulma, asteet
    • Pidempi liikkuminen esim. kiertämään tuoli
      • Kuinka robotti saadaan kiertämään tuoli kaksi kertaa? - toistorakenne 
  • Hyödynnetään antureita - robotti ei saa törmätä mihinkään
    • Ehtorakenteet
      • Vertailut: < , >

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä