Linkki ja ohjeet scratchin käyttöön



4. Mehiläiset ajattelevat mettä koko ajan. Laitetaan tällekin mehiläiselle puhekupla, jossa hän miettii mettä sopivin sanankääntein. Aloita koodi aina kun klikataan palikalla!


5. Mehiläisen pitää päästä edessä olevan kukan luo. Auta mehiläistä tässä. Käytä liiku palikkaa ja kokeile sille sopiva arvo, jotta mehiläinen pääsee kukan luo. Voit laittaa mehiläisen liikkumaan kerralla kukan luo tai ottamaan useita "askeleita".


6. Jotta mehiläinen saa meden kerättyä, hänen täytyy käyttää aikaa kukassa vähintään 2 sekuntia. Lisää koodiisi odota palikka.


7. Mehiläisen pitää päästä viemään mesi takaisin pesään, mutta se ei osaa lentää takaperin, joten sen pitää kääntyä. Käytä käänny palikkaa ja käännä mehiläinen osoittamaan takaisin pesään.



8. Kun mehiläinen on kääntynyt, se voi lentää takaisin pesään.
9. Laita mehiläinen vielä sanomaan, että nyt vien toukille ruuat joten HEI HEI. Tämän jälkeen piilota mehiläinen.



Extraa nopeille:
- Lisäämällä taukoja ja laittamalla mehiläinen liikkumaan vähemmän askeleita kerrallaan, saat tarinasi näyttämään paremmalta.
- Kokeile päästä keräämään mesi myös toisista kukista. Tähän työhön voit valjastaa toisen mehiläisen kopioimalla ensimmäisen hahmon.
- Kokeile liu'u palikkaa mehiläisen siirtämiseksi

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä