USA ROADTRIP

Roadtrip Hilda & Aida

Saavuimme edeltävänä päivänä Vantaan Flamingoon, jossa yövyimme yön ennen matkaa. Seuraavana aamuyönä lähdimme lentokentälle ja kello oli vasta 02.45. Turvatarkastuksen jälkeen odotimme, että pääsisimme lentokoneeseen. Kone jolla lensimme Lontooseen välipysäkille lähti Vantaalta kello 03.42. Nukuimme koko matkan, koska olimme todella väsyneitä aikaisesta lennosta.

05.45, Lontoon lentokenttä
Laskeutumisen jälkeen suuntasimme uuteen turvatarkastukseen ja Aidalla oli jäänyt reppuun limsapullo, joka hänellä sitten takavarikointiin. Siitä suuntasimme hakemaan syömistä ja odottaan viimeistä lentoa, joka laskeutuisi suoraan Jonh F. Kennedyn lentokentälle New Yorkiin.
Koneessa 6 tunnin istumisen jälkeen päätimme tilata ruokaa. Meille tuotu lentokone ruoka ei ollut mikään elämys. Tilasimme kuitenkin vielä jotain naposteltavaa, että emme olisi nälän partaalla.

Suomen aika 15.37, New Yorkin aika 09.37am
Kun saavuimme New Yorkin lentokentälle ja siellä oli hirveä ruuhka. Kun pääsimme pahimmasta ruuhkasta pois yritimme saada taksikyytiä hotellille. Kyydillä pääsimme hotelliin nimeltä Four Seasons New York Downtown. Jätimme hotellille matkalaukut ja suuntasimme etsimään aamiaispaikkaa, jossa söisimme aamupalan. Päädyimme pieneen kahvilaan. Siellä oli matkaopas lehtiöitä, josta päätimme katsoa mitä tekisimme, koska emme olleet suunnitelleet ensimmäistä päivää. Pohdintojen jälkeen lähdimme viettämään rantapäivää, koska olimme kuitenkin väsyneitä pitkästä lennosta. Illalla menimme illalliselle Gabriel Kreutheriin, jonka olimme valinneet matkaopas lehdestä, koska siinä oli parhaimmat arviot. Kun olimme syöneet, niin menimme shoppailemaan Times Squareen ja ostimme paljon uusia vaatteita, vaikka olimme vasta ensimmäisessä kaupungissa. Palasimme illalla hotelliin, jossa menimme heti nukkumaan todella väsyneinä.

Heräsimme aikasin seuraavana päivänä, koska halusimme kierrellä New Yorkissa ennen lentoa. Vuokrasimme auton ja kiertelimme sillä New Yorkin tunnetuissa nähtävyyksistä. Hotellilla olisimme voineet käydä syömässä, mutta siinä olisi vain mennyt aikaa. Ajoimme autollamme parkkipakoille, jotka oli tarkoitettu turistilaivan matkaajille. Sieltä menimme pieneen satamaan, josta kyseinen turistilaiva Lower Manhattani lähti kohti Ellis Islandia. Kun saavuimme Vapaudenpatsaan alle ja maksoimme siellä pääsylipun kruunuun. Siellä söimme täyttävän aamupalan ja katsoimme hienoa näköalaa, josta näki melkein koko New Yorkin. Laivan palattua takaisin saarelle suuntasimme autollamme Coney Island nimiseen huvipuistoon. Siellä olimme vain vähän aikaan, kun meidän piti lähteä jo takaisin New Yorkin keskustaan. Kiiruhdimme autollamme mahdollisimman nopeasti hakemaan matkalaukut hotellilta ja luovutimme huoneen.
Lähdimme kohti lentokenttää vuokra-autollamme, josta lähtisi lento kohti Nashvilleä.

Nashville
Vietimme kokonaisen viikon Nashvillessä. Yövyimme kahdessa suloisessa majoituspaikkassa. Kävimme viikon aikana erilaisissa nähtävyyksissä Nashvillessä. Belmont Mansioniassa tutuistuimme Nashvillen historiaan ja kävelimme rakennuksen puutarhassa. Kävimme Nashville Zoo, eläintarhassa. Siellä teimme dokumentin sen kaupungin mielenkiintoisista eläintarhan eläimistä. Nashville oli todella hieno kaupunki ja me varmasti matkaamme sinne uudestaan. Kuitenkin jossain vaiheessa jouduimme jättää Nashvillen. Oli aika lähteä lentokoneella Las Vegasiin. Se oli kolmanneksi viimeisin kaupunki, minne Yhdysvalloissa ajoimme mennä.

Las Vegas
Las Vegasissa kävimme Chainsmokersien keikalla. Siellä saimme uusia ystäviä joidenka nimet ovat Marie, Pablo ja Joakim. Pääsimme Marien luokse "asumaan" siksi aikaa, kun olimme vierailemassa Las Vegasissa. Meistä kaikista viidestä tuli todella hyviä kavereita ja pidämme edelleen yhteyttä heihin. He tulivat meidän mukaan Shark Reef at Mandalay Bayhin. Sinä iltana suuntasimme Marien luokse ja hän, Pablo ja Joakim saivat maistaa suomalaisia karkkeja, joita olimme ottaneet mukaan. Ihme, että he pitivät salmiakeista, koska olimme nähneet paljon ulkomaalaisia ihmisiä, jotka eivät pitäneet niistä yhtään. Viimeisenä päivänä Las Vegasissa kävimme kiipeilemässä Red Rock Canyonin kallioilla, joka oli pelottavaa, mutta hauskaa.

Kalifornia
Las Vegasista suuntasimme junalla Kaliforniaan. Siellä olimme pisimpään, koska olimme patikoimassa viikon Big Bear Lakessa. Yövyimme siellä todella hienossa mökissä, joka oli veden äärellä. Patikoimisen lisäksi kävimme maastopyöräilemässä, jossa yksi ryhmän jäsenistä törmäsi puuhun, koska hän poikkesi viralliselta reitiltä pois. Patikoimis viikon jälkeen suuntasimme Big Bear Lakesta bussilla Santa Catalina Islandiin. Santa Catalinassa oli todella lämmintä. Kävimme turistiveneellä saaren ympärillä kiertelemässä. Meren vesi oli kauniin sinistä, mutta se kirveli palanutta ihoa, koska unohdimme hankkia aurinkorasvaa matkaa varten. Santa Catalinasta matkustimme pikku bussilla Los Angelesiin, ja matka sinne oli vain 35 kilometriä.

Los Angeles
Los Angeles oli meidän päätepysäkki, josta lentäisimme matkan päätteeksi takaisin Suomeen. Odotimme todella paljon matkaa Los Angelesiin, koska siellä on USAN hienoimmat paikat mielestämme. Kun pääsimme bussilla hotelliimme olimme todella innoissamme tulevista nähtävyyksistä. Lähdimme ensimmäisenä keskustaan, jossa menimme Hollywood Walk of Famen läpi. Etsimme meidän lemppari näyttelijöiden ja laulajien tähdet. Lähdimme keskustasta Universal Studioon Hollywoodiin. Universal Studiolla menimme The Walking Dead näytökseen ja Harry Potter kierrokselle. Paikka, jossa olimme halunneet jo pitkän aikaa käydä oli Disneyland. Sinne lähdimme seuraavana päivänä. Siellä yövyimme kolme päivää siihen kuuluvassa hotellissa. Disneylandissa kävimme huvipuisto laitteissa ja teattereissa. Näimme siellä Dylan Minneten ja hän on meidän molempien lemppari näyttelijä. Kävimme pyytämässä häneltä yhteiskuvan ja juttelimme hänen kanssaan sarjasta, missä hän näyttelee. Viimeisen USA päivän viimeisteli ilotulitus. Se oli keskiyöllä Disneylandin "linnan" lähellä. Ilotulitus oli todella hieno ja se oli monivärinen.

Koko reissu oli aivan mahtava mielestämme ja lähtisimme milloin vaan uudestaan.