Kananmunan keittäminen
Näin etenet selkeästi ja järjestyksessä.
1. Laita katselutila päälle.
2. Avaa Info-painike, jotta näet kuvatekstin.
3. Siirry seuraavaan kuvaan nuolinäppäimillä.
Alla ohje teksti muodossa
Tarvikkeet
• Kananmunia
• Kattila
• Vettä
• Liesi
• Ajastin tai kello
Ohje
1. Ota kananmunat esille.
2. Pistä nuppineulalla reikä
3. Laita kananmunat kattilaan.
4. Lisää kylmää vettä niin, että munat peittyvät.
5. Laita kattila liedelle.
6. Laita liesi päälle.
7. Kun vesi alkaa kiehua, käynnistä ajastin.
Keittoajat:
- 4 minuuttia → löysä keltuainen
- 6 minuuttia → puolikypsä keltuainen
- 7 min leivän päälle sopiva
- 8–9 minuuttia → kova keltuainen
8. Kun aika on täynnä, ota kattila pois liedeltä.
9. Kaada kuuma vesi pois varovasti.
10. Odota 60 s ja laita kylmä vesi kattilaan.
11. Anna munien jäähtyä hetki kylmässä vedessä.
12. Kuori muna ja viipaloi leivänpäälle
1. Laita katselutila päälle.
2. Avaa Info-painike, jotta näet kuvatekstin.
3. Siirry seuraavaan kuvaan nuolinäppäimillä.
Alla ohje teksti muodossa
Tarvikkeet
• Kananmunia
• Kattila
• Vettä
• Liesi
• Ajastin tai kello
Ohje
1. Ota kananmunat esille.
2. Pistä nuppineulalla reikä
3. Laita kananmunat kattilaan.
4. Lisää kylmää vettä niin, että munat peittyvät.
5. Laita kattila liedelle.
6. Laita liesi päälle.
7. Kun vesi alkaa kiehua, käynnistä ajastin.
Keittoajat:
- 4 minuuttia → löysä keltuainen
- 6 minuuttia → puolikypsä keltuainen
- 7 min leivän päälle sopiva
- 8–9 minuuttia → kova keltuainen
8. Kun aika on täynnä, ota kattila pois liedeltä.
9. Kaada kuuma vesi pois varovasti.
10. Odota 60 s ja laita kylmä vesi kattilaan.
11. Anna munien jäähtyä hetki kylmässä vedessä.
12. Kuori muna ja viipaloi leivänpäälle
Kommentit
Kirjaudu sisään lisätäksesi tähän kommentin