2.5 Desimaaliluvun kertominen ja jakaminen 10:llä, 100:lla ja 1000:lla
2.05 Ekotehtävä 1
2.05 Ekotehtävä 2
2.05 Treeni 1
2.05 Treeni 2
2.05 Tsemppi 1
2.05 Tsemppi 2
2.05 Jokeri
2.05 Kotiboksi 1
2.05 Kotiboksi 2
2.05 Tutkimustehtävä
Minne on 10 kertaa pitempi matka kuin kotoasi koululle?
Minne on 100 kertaa pitempi matka kuin kotoasi koululle?
Minne on 100 kertaa pitempi matka kuin kotoasi koululle?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lähettää mitään.
2.05 Kimppatehtävä - Täyskymppi
Pelaajat heittävät vuorotellen kahta noppaa. Ensimmäinen silmäluku osoittaa kokonaiset ja toinen kymmenesosat, esimerkiksi 3,5.
Seuraavalla heittokerralla lisätään lukuun 3,5 nopan silmäluvut samalla tavalla, kuten 3,5 + 4,1 =7,6
Tarkoituksena on saada TÄYSKYMPPI (= 10).
Jos silmäluvut menevät yli kymmenen (esim 10,2), heitetään siitä eteenpäin vain yhdellä nopalla, joka osoittaa nyt vain KYMMENESOSIA. Nopan silmäluku vähennetään (ja alle kymmenen päästessä lisätään) luvusta, esim. 10,2 - 3 = 9,9 yhä pyrkien lukuun 10.
Seuraavalla heittokerralla lisätään lukuun 3,5 nopan silmäluvut samalla tavalla, kuten 3,5 + 4,1 =7,6
Tarkoituksena on saada TÄYSKYMPPI (= 10).
Jos silmäluvut menevät yli kymmenen (esim 10,2), heitetään siitä eteenpäin vain yhdellä nopalla, joka osoittaa nyt vain KYMMENESOSIA. Nopan silmäluku vähennetään (ja alle kymmenen päästessä lisätään) luvusta, esim. 10,2 - 3 = 9,9 yhä pyrkien lukuun 10.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lähettää mitään.
2.05 Selosta omin sanoin
Kerro omin sanoin, mikä tällä sivulla on tärkeää. Vinkkiä saat Jeleppi-taulusta, vinkkivideoista ja muista ohjeista. Voit liittää selostukseen kuvia, kaavioita, diagrammeja tai esimerkkilaskuja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lähettää mitään.
2.05 Ompputehtävä
Tee ikioma tehtävä jaettavaksi muille luokan oppilaille tai opettajalle. Tehtävässä tulisi tarvita sivulla käsiteltäviä lasku- ja ongelmanratkaisutaitoja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lähettää mitään.