Katselutila
![](https://peda.net/kristilliset-koulut/koulut/jkk/puuhis/pkt/pelit/bit-trip-runner:file/thumbnail/090be053956b7e12b041024cc70fd4887d1fb301/btrunner.jpg)
Musta ninjaukkeli juoksee pitkin erilaisia maisemia ja pelaajan tehtävänä on oikea-aikaisesti (musiikin tahdin auttamana) käskeä ukkelia väistämään eteen tulevia esteitä.
Autojen rakentamista ja matematiikkaa.
![](https://peda.net/kristilliset-koulut/koulut/jkk/puuhis/pkt/pelit/osmos:file/thumbnail/067b8f3388ae5537277fc659809a96d91184760c/osmos.jpg)
Hiirellä ohjataan "solua" solumaailmassa syömässä itseä pienempiä palloja. Liikkuminen noudattaa ns. Newtonilaista liikemallia mikä auttaa ennakoimaan liikkeitä. Vaatii tarkkaa käden ja silmän yhteispeliä.
![](https://peda.net/kristilliset-koulut/koulut/jkk/puuhis/pkt/pelit/petbingo:file/thumbnail/bcacdce09b6a4e1236014d39511cadd7156db329/petbingo.jpg)
Matemaattisia laskuja laskemalla pelaaja saa onnistumisista palkinnoksi lemmikkejä, joita hän voi nimetä, ruokkia ja hoitaa omassa lemmikkieläintarhassaan.
![](https://peda.net/kristilliset-koulut/koulut/jkk/puuhis/pkt/pelit/samorost-2:file/thumbnail/ddb95fc0f809ed28315c4b61e573060881a395fa/samorost2-002.jpg)
Valkoiseen yöpukuun pukeutunut mies huomaa avaruusolentojen varastaneen hänen koiransa yöllä. Koirahan täytyy hakea takaisin ja tämän seikkailun aikana lapset saavat selvittää monta ongelmaa päästäkseen etenemään.
![](https://peda.net/kristilliset-koulut/koulut/jkk/puuhis/pkt/pelit/toki-tori:file/thumbnail/f12ec7e74438c296cb7e55d0ee5513e42b3493f2/toki_tori01_screen.png)
Ohjataan lintua pelastamaan munat vaarallisista ympäristöistä. Ongelmanratkaisu on pelin keskiössä.
![](https://peda.net/kristilliset-koulut/koulut/jkk/puuhis/pkt/pelit/vvvvvv:file/thumbnail/8c5727be4e2f601a62feda8a4e845ae31f29a2f5/vvvvvv.png)
Pelissä ohjataan miestä, joka voi liikkua vain sivuttain ja vaihtaa kävelyä lattian ja katon välillä. Esteiden ohittaminen vaatii tarkkaa silmän ja käden yhteistyötä.