Saviniemen koulun oma TVT-strategia
TVT stratergia
Saviniemen koulussa tavoitteena on, että oppilas
osaa kirjautua laitteelle osaa avata ja sulkea laitteen tunnistaa eri laitetyypit (pöytäkone, kannettava tietokone, tabletti) osaa näppäintaitojen perusteet (Näppistaituri) Osaa käyttää hiirtä osaa tekstin tuottamisen ja käsittelyn perusteita osaa avata ja sulkea tiedoston osaa tallentaa ja tulostaa ohjatusti , myös pilvipalvelut osaa käyttää piirto-ohjelmien perustoimintoja osaa kuvata ja äänittää laitteella osaa ohjelmoinnin perusteita (mm. ohjeen antaminen ja syy-seuraus) (Bee-bot, Box-island) oppii pelillisyyden ja leikin avulla tietoteknologiaa (Puppet Pals) |
osaa tiedostohallinnan taitoja (kopioi, poista, siirrä) osaa etsiä halutun tiedoston on syventänyt tekstinkäsittelyn taitojaan on harjoitellut kymmensormijärjestelmää osaa käyttää näppäilytaitoja sujuvasti osaa käyttää esitysohjelmaa monipuolisesti osaa käyttää useaa ohjelmaa tai tiedostoa yhtäaikaisesti osaa jakaa tuotokset oppimisympäristöön tai sovittuun tallennuspaikkaan (Pedanet, pilvipalvelut,verkkokansiot) osaa tuottaa ja muokata kuvaa, ääntä ja videota (iMovie, Garageband, Puppet Pals) osaa tehdä lyhyen animaation ----- osaa työskennellä verkko-oppimisympäristössä tekijänoikeuksia kunnioittaen osaa ohjelmoinnin perusteet graafisessa ohjelmointiympäristössä (3-5: Cargo-Bot, Scratch Jr 6:Hopscotch) osaa valita tarkoituksenmukaisen välineen ja ohjelman tehtävää varten (esim. Kahoot, Padlet, jne.) on osallistunut yhteiseen verkkopohjaiseen kirjoittamisprosessiin (Pedanet) on tutustunut robotiikkaan (Bee-Bot, Sphero ball) |