17.12.
Tanssiohjelmointi/Dansprogrammering 🕺
Ennakkovalmistelut
- Tutustukaa päivän sisältöön ennakkoon ja suunnitelkaa sisältö osaksi päivää
- Ladatkaa ja tulostakaa tanssikuvat
Tarvikkeet
- Tanssikuvat
- Luonnonmateriaaleja (voi soveltaa esim. Liikuntavälineillä)
- Tulostin
Förberedelser
–Bekanta er på förhand med dagens innehåll och planera innehållet så att det är en del av dagen
–Ladda och printa ut dansbilder
Tillbehör
–Dansbilder
–Naturmaterial (kan tillämpas t.ex. med motionsredskap)
–Skrivare
SisältöInnehåll
- Piirtäkää omat tanssiliikkeenne tai ladatkaa ja tulostakaa valmiit kuvat verkosta
- esim. https://digitalalektioner.se/app/uploads/2017/11/dansprogrammering_symboler_A5.pdf tai https://gratisiskolan.se/lektion-4-dansprogrammering.html
- Päättäkää, mitkä liikkeet vastaavat mitäkin luonnon materiaalia ja rakentakaa koreografia luonnon esineiden koodin avulla.
Esim.
Käpy = x-asento
Keppi = korkea hyppy
Kivi = tasapainoilu yhdellä jalalla
Neulanen = lanteiden keinutus
Rita era egna dansrörelser eller ladda och skriv ut färdiga bilder från webben
t.ex.
https://digitalalektioner.se/app/uploads/2017/11/dansprogrammering_symboler_A5.pdf
https://gratisiskolan.se/lektion-4-dansprogrammering.html
Bestäm vilka rörelser som motsvarar vilket naturmaterial och bygg upp en koreografi med hjälp av koder för naturföremålen.
T.ex.
Kotte = x-ställning
Käpp = högt hopp
Sten = balansera på ett ben
Barr = gunga på höfterna