Luontoliikuntaa

Maanantaina oli Liikuntaa laavulla- tapahtuma johon myös muppelit osallistuivat. Juupajoen luontoliikunta koordinaattori Janette piti jumppahetken laavulla mm. eläkeläisille ja lapset osallistuivat innokkaasti kokeilemaan erilaisia jumppaliikkeitä heidän kanssa. Lopuksi lauloimme yhdessä Oravan pesä- laulun ja opetimme vieraillemme myös tukiviittomat lauluun. Tiistaina oli kauden viimeisen satuhetken vuoro kun Jutta tuli kirjastolta lukemaan meille kaksi karhu aiheista kirjaa. Harhu -kirja nauratti kovasti kun hanhi luuli olevansa karhu. Keskiviikkona vietettiin Suomen lasten metsäretkipäivää. Metsämörrikin oli tervehtimässä meitä laavulla pienen kirjeen kanssa. Laavulta löytyi myös maanantaina tutuksi tullut Janette joka lähti meidän kanssa pienelle retkelle rotkoon joen varteen. Retkellä kuunneltiin lintujen iloista laulua, joen kohinaa sekä välillä myös ihan hiljaisuutta. Tutkimme luupeilla, kiikareilla ja suurennuslaseilla lähimaastoa. Ainakin kiiltomadon toukka ja puukiipijä havaittiin metsässä. Helatorstai vapaan ja perjantain henkilöstön suunnittelupäivän vuoksi viikko jäi nyt vain kolmipäiväiseksi.