Kevätretki
Viikko aloitettiin vauhdikkaasti palloilemalla. Kopittelimme parin kanssa, leikimme Pyörivää Pokemon palloa jossa pienemmillä palloilla heittämällä siirrettiin isompi pallo pois ympyrästä. Lopuksi vielä teimme pitkän jonon ja leikimme tunnelipalloa. Kevään kierrätysteema jatkui tiistaina kun askartelimme pienmetalli jätteestä ihanat tuulikellot metsään, harakkakin niitä kävi ihailemassa. Keskiviikkona oli perinteisen Metsämuppeleiden kevätretken aika. Tämä vuonna suuntasimme Kolhoon, Hyvärisenlammen laavulle. Aamupäivä sujui touhukkaasti mm. tutkien luontopolun ihmeitä, kuunnellen käen kukuntaa sekä leikkien erilaisilla tasapainotelineillä. Lounaaksi söimme retkieväänä olleet voileivät, makkarat ja banaanit. Puuhakkaan aamupäivän ja maittavan lounaan jälkeen olikin hyvä ottaa paluumatkalla bussissa pienet päiväunet.
Torstai toi tullessaan metsään toiminnallista matikkaa. Yhdessä lapset keräsivät metsästä erivärisiä legopalikoita ja toivat ne eri tavoin liikkumalla liinan päälle. Tämän jälkeen yhdessä vertailtiin ja lopuksi laskettiin mitä väriä oli eniten ja mitä vähemmän. Perjantaina selvitimme arvoituksia ja riimittelimme. Kevät etenee nyt hurjaa vauhtia ja kesä on ihan nurkan takana. Joka päivä lapset löytävät uusia ötököitä ja kukkia. Myös mustikka on aloittanut kukinnan.
Torstai toi tullessaan metsään toiminnallista matikkaa. Yhdessä lapset keräsivät metsästä erivärisiä legopalikoita ja toivat ne eri tavoin liikkumalla liinan päälle. Tämän jälkeen yhdessä vertailtiin ja lopuksi laskettiin mitä väriä oli eniten ja mitä vähemmän. Perjantaina selvitimme arvoituksia ja riimittelimme. Kevät etenee nyt hurjaa vauhtia ja kesä on ihan nurkan takana. Joka päivä lapset löytävät uusia ötököitä ja kukkia. Myös mustikka on aloittanut kukinnan.