Not so Angry Bunny

Pelin idea

Tehdään peli, jossa ammutaan tykillä kohti pupua. Tehdään peli siten, että tykin piippu seuraa hiiren osoitinta. Kun napsautetaan hiiren painiketta, niin yksi ammus lentää kerrallaan tykin piipusta. Mitä kauempana hiiren osoitin on tykistä napsautushetkellä, niin sitä suuremmalla vauhdilla ammus lentää.

Peli loppuu jos ammus osuu pupuun tai pupu koskettaa maanpintaa. Palkeilla yritetään suojata pupu ammuksilta ja koskettamasta maanpintaa.




Huomio: Pelissä tarvittavat kuvat on ohjeen lopussa.

Tässä harjoituksessa uusia opittavia asioita:
  • Kerrataan pelin rakentamisen vaiheet.
  • Esitellään Physics-käyttäytmismalli (gravitaatio, kiihtyvyys, hidastuvuus).
  • Opitaan tekemään kertalaukaistava tykki.
  • Opitaan tekemään useamman kartan peli, niin että pelimekaniikka on sama, joka kartassa.

Aikasuositus: 2 - 4 oppituntia (45 min). Tarvittaessa 2 oppituntia enemmän, jos syntyy innostusta kehittää omia pelejä.

1. Opetuskerta: Tee ohjeen mukainen peli.

2. Opetuskerta: Tee omia karttoja tästä pelistä. Lisäksi voit kehitellä omia hahmoja ja esteitä peliin.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä