3-4 lk

Taitaja

3.-4. lk

- kerrattu Peda.net ja ViLLE-oppimisympäristöihin kirjautuminen sekä siellä toiminen
- testattu Teams-kokoukseen osallistuminen
- aloitettu ViLLE:n näppäintaitojen opiskelu (kirjainten ensimmäiset tehtävät ohjaavat parhaiten lapsia oikeaan tekniikkaan)

Tekijä

3.-4. lk
syyskuu
- aloitettu Scratch-ohjelmointi kuukausittain matematiikan tunneilla ( https://scratch.mit.edu/ )

ShadowPuppet
yltin töitä




KU; 
- kuvan muokkaaminen ja merkintätyökalu iPadilla


3. lk Tunteet ja microbit:


1. Koodataan microbit


2. Kierretään kysymässä kaverilta: Miltä sinusta tuntuisi, jos....
Kaveri vastaa hymy- tai surunaamalla


tai sydämellä (resetointinappi)

3.lk Microbit ja kertotaulupeli

Pelataan parin kanssa
Välineet:
- kertotaulumatto
- n. 100 värikästä paperilappua
- jokaiselle oma microbit

1. Koodataan microbit arpomaan numero 1-10 ravistettaessa
2. Etsitään pari, jonka kanssa pelataan.
3. Molemmat arpoo oman luvun microbitistä
4. Lasketaan yhdessä numeroista muodostuva kertolasku
5. Vallataan omalla lapulla tulos matolta
6. Pelataan kunnes kaikki maton numerot on vallattu

Peliä voi varioida ryhmän mukaan

Maalis-huhtikuu

Scratch; kirjainten animointi ja tarinan luominen ainakin kahden eri taustan avulla

Huhtikuu


3 lk Kosteusmittausohjelmointi kasvien kastelun seuraamiseen. 

Alla mallikoodaus





Etsijä

3.-4. lk

CC0 lisenssointi
pixabay

Tiedon etsintä hakusanojen perusteella

Kommentointi ja vertaisarvion antaminen pedanetissa

- Kopiraittilan koulu ennen projektityön aloitusta ( Kopiraittilan koulu

- Makey makey projekti kaloista. Etsitään tietoa kaloista. Piirretään kalat ja tehdään lopputyö.