Hyvän hahmon ominaisuudet

(Muokattu: )

Miettikää n. 4 hengen ryhmissä, mikä on oleellista hyvässä animaatio- ja/tai pelihahmossa. Mieti peligraafikon tai pelin kehittämisen näkökulmasta. Tai mieti animaattorin tai animaation suunnittelun näkökulmasta. Mieti kustannustehokkuutta ja muita peli- tai animaatiohahmon tuotannon näkökulmasta.

Listatkaa ainakin 6 hyvän hahmon ominaisuutta perusteluineen. Kirjoita ryhmän jäsenet vastauksen otsikkoon.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia vastauksen lisäämiseksi.

Ronja Lepistö

Hyvän hahmon ominaisuudet Hanna ja Ronja
- värit: selkeyttävät
- ulkonäkö kertoo hahmon luonteen
- muokattavuus: ilmeet, eleet ja hahmon vaatetus jne
- soveltuu ympäristöön: esim. animehahmo ei sovellu pikselimaailmaan
- persoonallisuus: pelattava hahmo erottuu muista jne
- oma mielipide: mahdollisesti jakaa mielipiteitä

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia vastauksen lisäämiseksi.

meiju.m.j

Liam, Ville R, Meiju
-Hahmo palvelee tarkoitusta. esim. pokemonhahmo joka on tulityyppiä on väriltään oranssin punainen jne. pikselihahmo on yksinkertainen.
-helposti tunnistettavissa. Yhdellä vilkaisulla tiedät missä hahmosta on kyse.
-Persoonallinen ja helposti samaistuttava, Ei sekoitu helposti joukkoon.
-Selkeys. Ei turhia yksityiskohtia. Kaikella on tarkoitus.
-Mietityt värit. Ei kaikkia mahdollisia värejä samaan hahmoon.
-Hahmosuunnittelu on johdonmukainen. Kaikki hahmon osat sopivat toisiinsa.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia vastauksen lisäämiseksi.

Toni Saastamoinen

Hyvän hahmon ominaisuudet by Tuomas Vartiainen ja Toni Saastamoinen

Taustatarina

 -Hahmolla on hyvä tarina, on vaikea kiintyä hahmoon jos sillä on tylsä ja/tai huonosti rakennettu tausta.

Persoonallisuus

 -Hahmolla on persoonallisuus joka erottaa sen muista.

Motivaatiot

 -Mikä pitää hahmon liikkeellä ja mahdollistaa eteen tulevien esteiden ylittämisen.

Tavoitteet

 -Hahmolla pitää olla näkyvät tavoitteet

Ulkonäkö

 -Hahmon ulkonäyn pitää jotenkin sopia hänen persoonaansa ja/tai taustaansa.

Moraalit

 -Hahmon pitää jollain tavalla kantaa omia päätöksiään, hyviä tai huonoja.

Hahmon design sopii ympäristöön ja on tarpeeksi yksinkertainen tai yksityiskohtainen peliin.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia vastauksen lisäämiseksi.

Sanni P

Sanni ja Ira

- Ulkonäkö eli design. Kiinnostavan näköinen ja miellyttävää katsottavaa. 
- Hahmo kykenee reagoimaan tilanteisiin ja ratkomaan konflikteja omalla tavalla.
- T
oimivuus.
- Hahmon tunnistettavuus.
- Inhimillinen. Luonne. Huonot ja hyvät puolet. 
- Hahmokehitys. 
 
Hahmon design kertoo hahmosta.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia vastauksen lisäämiseksi.

Tatu Jutila

Hyvän hahmon ominaisuudet Tatu Jutila Ville Härmä
Hahmon tyyli ja värit tulisi sopia pelin tyyliin ja värimaailmaan
Hahmo kiinnostava ja samaistuttava, tylsällä hahmolla tylsä pelata
Hahmolla jokin määränpää ja tarkoitus

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia vastauksen lisäämiseksi.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä