Arduinon graafinen ohjelmointi

mBlock

Arduino Uno on mahdollista ohjelmoida myös graafisessa ohjelmointiympäristössä.
Yläkoulun ohjelmointi on lausekielistä, mutta ohjelmoinnin rakenteiden ja ohjelman
suorituspolkujen havainnointiin voidaan käyttää graafista ohjelmointiympäristöä.
Esimerkiksi ehto- ja toistorakenteiden opettelu on näin helpompaa.

mBlock-ohjelmointiympäristön lataussivu

HUOM!
Arduino Unoon tulee ennen mBlockissa tapahtuvaa ohjelmointia kääntää ja ladata
STANDARD FIRMATA Arduinon omassa IDE-ympäristössä.

Se löytyy valikosta Tiedosto/ Esimerkit/ Firmata/ StandardFirmata
Käännä koodi ja lähetä se Unoon. Tämä on tarpeen tehdä vain yhden kerran,
sen jälkeen Unoa voidaan käyttää jatkuvasti mBlock-ympäristössä.

Video-ohje: StandardFirmatan lataus Unoon ja ohjelmointi graafisessa ympäristössä

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä