2.11 Ratkaisemme ongelmia
02.11 Ekotehtävä 1
02.11 Ekotehtävä 2
02.11 Treeni 1
02.11 Treeni 2
02.11 Tsemppi 1
02.11 Tsemppi 2
02.11 Jokeri
02.11 Kotiboksi 1
02.11 Kotiboksi 2
02.11 Tutkimustehtävä
Tutki ja laadi oheisen mallin mukainen taulukko, josta selviää kuinka paljon saat säästöön vuoden aikana eli 12 kuukaudessa, jos laitat joka kuukausi säästöön 5, 10, 25 tai 50 euroa. Laita taulukkoon myös kaksi itse valitsemaasi säästösummaa. Mitä voisit säästöillä hankkia?
5 € | 10 € | 25 € | 50 € | oma | oma | |
---|---|---|---|---|---|---|
Tammikuu | 5 | 10 | 25 | 50 | ||
Helmikuu | 10 | 20 | 50 | |||
Maaliskuu | 15 | 30 | ||||
Huhtikuu | 20 | |||||
Toukokuu | 25 | |||||
Kesäkuu | 30 | |||||
Heinäkuu | 35 | |||||
Elokuu | 40 | |||||
Syyskuu | 45 | |||||
Lokakuu | 50 | |||||
Marraskuu | ||||||
Joulukuu |
02.11 Tutkimustehtävän palautuskansio
Palauta vastauksesi tähän
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lähettää mitään.
02.11 Kimppatehtävä
2-4 pelaajaa
Ruutupaperille rajataan neljä kertaa neljän ruudun kokoinen alue. Jokainen pelaaja täyttää ruudukon valitsemillaan seitsemän tai kahdeksan kertotaulun luvuilla.
(7,14, 21, 28, 35, 42, 49, 56, 63, 70)
(8, 16, 24, 32, 40, 48, 56, 64, 72, 80)
Yksi pelaaja vuorollaan kysyy jonkin kertolaskun seitsemän tai kahdeksan kertotaulusta. Jos tulos löytyy ruudukosta, luvun päälle merkitään rasti. Kysyjä ei saa merkitä rastia omaan ruudukkoonsa. Se pelaaja, joka saa rastitettua pysty-, vaaka- tai vinorivin ensimmäisenä on voittaja.
Vinkki: Luokassa peli sujuu kätevästi ruutupaperia ja vihkoa käyttäen. Peda.netissä peliä voi pelata käyttämällä keskustelualue-moduulia. Jokaista peliä varten avataan uusi keskustelu. Tällä tavalla peliin voi osallistua vaikka koko luokka, etenkin, jos yksi oppilas vuorollaan toimii kysyjänä.
Ruutupaperille rajataan neljä kertaa neljän ruudun kokoinen alue. Jokainen pelaaja täyttää ruudukon valitsemillaan seitsemän tai kahdeksan kertotaulun luvuilla.
(7,14, 21, 28, 35, 42, 49, 56, 63, 70)
(8, 16, 24, 32, 40, 48, 56, 64, 72, 80)
Yksi pelaaja vuorollaan kysyy jonkin kertolaskun seitsemän tai kahdeksan kertotaulusta. Jos tulos löytyy ruudukosta, luvun päälle merkitään rasti. Kysyjä ei saa merkitä rastia omaan ruudukkoonsa. Se pelaaja, joka saa rastitettua pysty-, vaaka- tai vinorivin ensimmäisenä on voittaja.
Vinkki: Luokassa peli sujuu kätevästi ruutupaperia ja vihkoa käyttäen. Peda.netissä peliä voi pelata käyttämällä keskustelualue-moduulia. Jokaista peliä varten avataan uusi keskustelu. Tällä tavalla peliin voi osallistua vaikka koko luokka, etenkin, jos yksi oppilas vuorollaan toimii kysyjänä.
02.11 Ompputehtävä
Tee ikioma tehtävä jaettavaksi muille luokan oppilaille tai opettajalle. Tehtävässä tulisi tarvita sivulla käsiteltäviä lasku- ja ongelmanratkaisutaitoja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lähettää mitään.
02.11 Selosta omin sanoin
Kerro omin sanoin, mikä tällä sivulla on tärkeää. Vinkkiä saat Jeleppi-taulusta, vinkkivideoista ja muista ohjeista. Voit liittää selostukseen kuvia, kaavioita, diagrammeja tai esimerkkilaskuja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia lähettää mitään.