3. Pelihahmot
![c8_05.png](https://peda.net/p/tuomo.riekkinen%40jns.fi/cp/peli-8-hyppy-ukko/3-pelihahmot/c8_05-png:file/photo/e3139d9bbd3d8bec4d83eba27a50ea0d5e5a47a9/c8_05.png)
Lisää pelihahmot painamalla avaa-painiketta (kansio). Aluksi voit aukaista yhden kuvan ja nimetä sen Animations -ikkunassa nimellä: Perus.
![c8_06.png](https://peda.net/p/tuomo.riekkinen%40jns.fi/cp/peli-8-hyppy-ukko/3-pelihahmot/c8_06-png:file/photo/3fdcb1b411146f4da8f0b8df17fb615e72c3da04/c8_06.png)
Muista myös tarkistaa hahmon törmäys-polygoni.
Paina Animatios- ikkunassa hiiren oikeaa painiketta ja avautuvasta valikosta valitse komento: Add animation. Perusta kolme uutta animaatiota ja nimeä ne nimillä: Hyppy, Oikealle ja Vasemmalle.
Valitse animaatio Animations- ikkunassa ja lisää siihen oikeat kuvat Animation frames-ikkunassa. Kuvat saat lisättyä kun painat hiiren oikeaa painiketta ja avautuvassa ikkunassa ota komento: Import frames | From files…
Laita kuvat järjestykseen kuten alla olevassa kuvassa. Viimeisessä kuvassa hahmo ikään kuin seisoo paikallaan.
![c8_08.png](https://peda.net/p/tuomo.riekkinen%40jns.fi/cp/peli-8-hyppy-ukko/3-pelihahmot/c8_08-png:file/photo/3151d6a9cb82ec0f01db95cca3d3bf7d614fa379/c8_08.png)
Lisää myös muut objektit kuvaan eli tynnyri, ovi, avain ja ruskea palkki (=hissi). Lisää ylimääräinen Sprite-hahmo ja piirrä siihen neliö. Nimeä se nimellä: KlooniPortti. ja nosta se tynnyrin yläpuolelle, mutta kuitenkin pelikentän ulkopuolelle.