4. Hahmojen käyttäytymisnallit – Behaviors

Jotta pelihahmot saadaan esimerkiksi liikkumaan, niin meidän on lisättävä pelihahmoihin käyttäytymismalleja (Behaviors). Valitse sininen suorakulmio hiirellä napsauttamalla ja Properties-ikkunassa napsauta tekstiä: Behaviors.



Suorakulmion käyttäytymismallit ovat 8Direction ja BoundToLayout. Muutetaan Properties ikkunassa 8Direction käyttäytymismallin asetuksia. Laitetaan kohtaan Directions: Up & Down eli vain ylös ja alas liike on sallittu. Laitetaan kohtaan Set angle: No eli kulma ei muutu. Laitetaan kohtaan Default controls: No eli emme käytä oletus ohjausta, vaan ohjelmoimme uudet painikkeet. Lisää samat asetukset myös punaiselle suorakulmiolle.

Vastaavasti pallolle laitamme vain 8Direction - käyttäytymismallin. Muutamme siellä yhden asetuksen eli Default controls: No eli emme käytä oletus ohjauskomentoja, vaan ohjelmoimme itse pallolle liikkeen.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä