3. Pelihahmot

Pelihahmoja varten lisäämme uuden tason. Paina + painiketta Layers-ikkunassa ja anna tasolle nimi Properties-ikkunassa. Esimerkiksi Pelihahmot.



Kun painat hiiren oikeaa painiketta pelikentän päällä, niin avautuvasta valikosta valitse: Insert New object. Tai voit tuplanapsauttaa hiirellä pelikentän päällä. Valitse Insert New object-ikkunasta Sprite (pelihahmo) ja napsauta hiirellä Insert-painiketta.

Kun nyt napsautat hiirellä työpöydällä, niin tällöin automaattisesti aukeaa kuva-ikkuna. Lataamme tallennetun pelihahmon painamalla avonaisen kansion näköistä kuvaketta.Valitse tallennettu kuvatiedosto hiirellä napsauttamalla ja paina Avaa-painiketta. Lisää pelikenttään Velho, tulipallo, kivi, luola ja Zombie.

Kun lisäät Zombien, niin lisää kohtaan Animation frames, myös toinen kuva painamalla hiiren oikeaa painiketta ja valitsemalla valikosta Import frames | From files.


Kun valitset Animations-ikkunan aktiiviseksi (Animaation nimi on Default), niin silloin mene Asetukset -ikkunaan (Properties) ja laita asetus: Loop: Yes eli animaatio on ikuisessa silmukassa.



Kun olet lisännyt kaikki pelihahmot, niin nimeä kukin pelihahmo Properties-ikkunassa. Nimet voisivat olla esimerkiksi: Kivi, Luola, Tulipallo, Velho, Zombie.


Jätä tulipallo pelikentän ulkopuolelle, mutta nosta muut pelihahmot pelikentän sisäpuolelle. Lisätään seuraavaksi pelihamoille käyttäytymismallit.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä