Avainten etsijä

Pelin idea

Tehdään peli, jossa pelihahmo kerää avaimia kartalta. Kun kaikki avaimet on kerätty niin peli päättyy.

Huomio: Pelissä tarvittavat kuvat on ohjeen lopussa.

Ensimmäisellä tunnilla on tarkoitus käydä pelinrakentamisen välivaiheet läpi, jotka ovat seuraavat:
  • Pelipohjan koon määrittäminen: Pelinäkymä, Pelikartta
  • Taustan suunnittelu ja grafiikan lisääminen
  • Pelihahmojen suunnitetlu ja grafiikan lisääminen
  • Pelihahmojen käyttäytymismallit eli toiminnallisuuden määrääminen.
  • Pelihahmojen toiminnallisuuden ohjelmoiminen koodausympäristössä.
  • Pelin lopetusehdon laittaminen

Aikasuositus: 2 - 4 oppituntia (45 min).

1. Opetuskerta: Tee ohjeen mukainen peli.

2. Opetuskerta: Piirrä oma pelihahmo ja esine, jota se kerää. Kerättäviä esineitä voi olla useia erilaisia. Tee oma peli siitä. Mieti mikä on oman pelisi lopetusehto ja toteuta se.

Peda.net käyttää vain välttämättömiä evästeitä istunnon ylläpitämiseen ja anonyymiin tekniseen tilastointiin. Peda.net ei koskaan käytä evästeitä markkinointiin tai kerää yksilöityjä tilastoja. Lisää tietoa evästeistä