Lontoo 2015

Arsenal-Chelsea

Kuusi meistä pääsi katsomaan livenä Lontoon paikallispeliä, kun Arsenal sai vieraakseen Chelsean. Ilari, Atte ja Ville pääsivät katsomaan peliä 10 metrin päästä ja minä, Maria ja Petteri menimme ylemmäs katsomaan peliä. Pelistä ei tunnetta puuttunut, mutta maalit jäivät syntymättä. Pelin tapahtumina toimivat sitten hyvät maalipaikat ja useat keltaiset kortit. 0-0 tilanteeseen päättynyt peli oli Chelsean faneille sopiva, sillä nyt Chelsea on varmistanut Valioliigan mestaruuden. Tämä näkyikin pelin jälkeen fanien laulaessa ja juhliessa vaikka peli päättyikin tasapeliin. Pelin jälkeen kävimme pelissä mukana olleiden kanssa katsomassa Big Beniä.

R.H.

Camden Town

Heräsimme aamulla aikaisin ja söimme tuhdin englantilaisen aamupalan. Sen jälkeen suuntasimme metroasemalle ja ostimme päiväliput, joilla saimme liikkua metrolla niin paljon kun halusimme. Hetken etsimisen jälkeen löysimme oikean pysäkin, josta pääsimme suoraan Camden Towniin. Kaikki pääsivät metroon ja sieltä ulos ilman mitään ongelmia. Saimme muutaman tunnin aikaa vapaaseen kiertelyyn ja lounaan syöntiin. Camdenissa oli paljon kojuja joissa myytiin mm. Aurinkolaseja, huppareita, mekkoja ja koriste-esineitä. Myös ruokapaikoista löytyi jokaiselle mieleinen. Myyjät olivat ystävällisiä ja yrittivät sinnikkäästi tyrkyttää tavaroita, jokainen omalla tavallaan. Kaikenkaikkiaan Camden oli erittäin hyvä "matkakohde", koska siellä oli jokaiselle jotakin. KA

Jännittävä Lontooseen tulo

Moi kaikki lukijat! Lento Lontooseen meni tosi hyvin, vaikka koneessa oli tosi lämmin, ja komea stuertti häiritsi tyttöjä upeudellaan. Kun saavuimme lentokentälle ja menimme rajatarkastukseen, saimme tietää, että Kertun henkilökortti oli hänen ruumassa olevassa laukussaan, jonka sai hakea vasta rajatarkastuksen jälkeen. Maahan ei olisi päässyt ilman passia tai henkilökorttia. Kertun laukku ei ollut mahtunut koneeseen sisälle vaan se piti viedä ruumaan. Kerttu ja Petteri menivät selvittelemään asiaa lentokentän työntekijän kanssa, ja Kerttu eristettiin eräälle alueelle aivan yksin. Tilanne oli pelottava Kertulle, mutta onneksi me muut pääsimme hakemaan Kertun laukun liukuhihnalta ja hän sai henkilökorttinsa. Loppu hyvin kaikki hyvin siis. Näiden tapahtumien jälkeen lähdimme junalla Gatwickin rautatieasemalta kohti Lontoota. Nyt olemme olleet täällä yhden yön, ja on ihan mahtava olo! Täällä on myös meidän lisäksi hollantilaisia ja ranskalaisia, todella siistiä! KR