Sivukartta Sulje Janne Fagerlund Sivut Ohjelmointi ja ohjelmoinnillinen ajattelu Usein kysytyt kysymykset (UKK) 1. Mitä ohjelmointi on? 2. Miksi ohjelmointia tulee opetella? 3. Mitä ohjelmoinnillinen ajattelu tarkoittaa? 4. Mitä koulussa tulee oppia ohjelmoinnillisesta ajattelusta? Ohjelmointia ilman laitteita Alkeisrobotiikka: Bee-bot Mediatuotanto: Scratch Jr. Mediatuotanto: Scratch Scratch-ohjelmoinnin perusjakso Debuggaushaasteita "Luova ohjelmointi" -jakso (MIT/Harvard) Koodaustermistöä Soveltavaa ohjelmointia Robotiikka: Lego EV3 Innokas-lajit: X-Sumo Innokas-lajit: Pelastus Innokas-lajit: Freestyle Innokas-lajit: Tanssi/teatteri Sulautetut järjestelmät: Micro:bit Tekstipohjainen ohjelmointi: Python