Leirikoulumuistelot

Helsinki

Leirikoulu oli ihan sika kiva!! Tiistaina lähdimme kohti Helsinkiä klo: 8:30. Pysähdyimme Mäntsälän Shellillä syömään. Jatkoimme matkaa ja saavuimme noin. 13:00 hostellille. Olin ihan sika innoissani huoneestamme Ainon ja Sannin kanssa! Heti kun pääsimme huoneesemme, aloimme järjestelemään tavaroitamme. Sitten lähdimme Luonnontieteelliseen museoon. Siellä oli tosi hauskaa ja sain paljon hyviä kuvia! Sen jälkeen lähdimme shoppailemaan. Matkalla me pysähdyimme ottamaan kuvia Tuomiokirkon portaille. Sen jälkeen kiertelimme paljon kaupoissa ja ostin kolme napapaitaa. Sitten menimme syömään Virgin Oiliin. Siellä oli tosi hyvää ruokaa! Sitten menimme vielä vähäksi aikaa shoppailemaan. Sitten olikin jo aika lähteä hostellille, kun oli jo ilta.

Keskiviikko aamuna heräsin seitsemältä, mutta nousin sängystä vasta puoli kahdeksalta. Kun olin pukenut ja pessyt hampaat, menin syömään aamupalaa, joka oli tosi hyvää ja monipuolista. Lähdimme sitten kävelemään merenrantaan ja siellä oli tosi kaunista. Menimme sitten Sealifeen ja siellä oli pelottavaa. Siellä oli pelottavaa koska palovarottimet alkoivat soida. Se oli tosi pelottavaa koska puolet luokasta olivat aikuisten kanssa eri paikassa kun puolet luokasta. Onneksi ei ollut mitään vakavaa vaikka koko paikka jouduttiinkin evakoida. Sitten lähdimme Linnanmäelle ja siellä oli tosi kivaa. Lempi laitteeni on Kehrä! Kun olimme olleet tarpeeksi kauan Linnanmäellä, lähdimme käymään hostellilla ja sitten lähdimme syömään. Paikka jossa söimme oli nimeltään Mount Everest. Sen jälkeen lähdimme hostellille kun oli jo niin myöhä. Noora ja Aurelia lähtivät kävelylle Ilarin kanssa.

Torstaina piti herätä jo puoli kahdeksalta, koska lähdimme aikaisin kohti Fazerin tehdasta. Fazerin tehtaalla oli tosi kiinnostavaa ja saimme syödä siellä suklaata niin paljon kuin halusimme. Sen jälkeen me lähdimme Heurekaan ja siellä oli tosi tosi kivaa! Sitten lädimme kotia kohti! Oli mahtava reissu!!

Parasta reissussa oli ystävien kanssa olo ja hauskanpito!!
tekijä: Iines Helén

Helsinki

Lähettiin tiistaina Helsinkiin. Oltiin Hostellissa noin yheltä. Otettiin sitten omat huoneet,sitten kun oltiin otettu omat huoneet niin mentiin ratikkaan. Me mentiin Luonnontieteeliseen museoon,ja sitten me mentiin Tuomiokirkon rappusille. Sitten me mentiin shoppailemaan,sitten kun oltiin shoppailtu mentiin syömään ravintolaan jonka nimi oli virgin oil. Sitten me lähettiin ravintolasta, mentiin Hostelliin. Sitten me mentiin nukkumaan.

Keskiviikkona me herättii ja lähettiin Sea lifeen,ja me oltiin siellä ja yhtä-äkkiä palohälyttimet soi niin meiät evakoitiin. Sitten me mentiin Linnamäelle. Linnanmäellä meninmelkein kaikkiin laitteisiin, ja sitten me mentii syömään ravintolaan.

Parasta leirikoulussa oli Linnanmäki tai kaikki oli periaatteessa kivaa.
Tehnyt:Aimo

Helsinki Leirikoulu

Lähdimme Helsinkiin 2.5 leirikouluun. Lähdimme 8.30 koulun pihasta. Matkalla pysähdyimme Mätsälän Chellillä. Minä söin pitsaa, joka oli aika iso ja siitä jäi ylikin. Olimme perillä noin 12.30. Saimme huonneen. Minä, Toni ja Väinö olimme samassa huonessa. Kerkesimme olla noin puoli tuntia ja sitte lähdimme luonnontieteeliseen museoon. Siellä oli luurankoja ja täytettyjä eläimiä. Sen jälkeen menimme tuomiokirkkoa katsomaan. Menimme rappuset ylös tasanteelle. Menimme sen jälkeen shoppailemaa. En ostannut mitään erikoista. Illalla menimme hostelliin ja kävin Väinön kanssa suihkussa.

Keskiviikkon aamuna menimme aamu saunaan. Se oli aika pimeä, mutta ihan kiva. Saunan jälkeen menimme aamupalalle. Oli ihan hyvää, mutta pekonia oli liian vähän, koska se loppui kesken. Kävimme katsomassa jäänmurtajia. Sen jälkeen menimme ratikalla Sea Lifeen. Sielä oli opastus ja sen jälkeen sai kierellä ihan itse. Jossain vaiheessa palovaroitin alkoi soida. Meidät ohjattiin pois sieltä. Hanne tuli hakemaan meidät, kun olimme ulkona. Sen jälkeen menimme lintsin puolelle pitämään hauskaa. En tiedä mikä oli paras, mutta Kingi oli kiva. Se on vapaa pudotus 70 metristä. Illalla menimme nepalilaiseen syömään. Minä olin tilannut paistettuja nuudeleita, jotka oli tosi täyttäviä. Illalla menimme nukkumaan jossain yhdellätoista.

Torstai aamuna herättiin ja mentiin aamu saunaan. Sen jälkeen menimme aamupalalle ja sain pekonia ja piirakoita. Heti sen jälkeen menimme huoneisiin ja pakkasimme loput kamppeet. Alas piti tulla 9-9.15 aikana. Lähdimme koti matkaan. Matkalla menimme fazerin myymälään ja opastus kierokselle. Kun lähdimme ajoimme pienen matkan Heurekaan. Olimme siellä puoli neljään asti. Sitten alkoi loppu koti matka.

Parasta reissussa oli Linnanmäki ja Sea Life.
Tehnyt Aapeli

LEIRIKOULU!

Tiistai Lähdettiin kohti Helsinkiä klo. 8.30. Tultiin hotellille 12.30 ja lähdettiin siitä aika nopeasti luonnontieteelliseen museoon, jossa me oltiin noin. 2 h. Sen jälkeen päästiin shoppailemaan ja syömään pastaa. Ostin itselleni topin ja neuletakin. Kun olimme käyneet ruokakaupassa äiti soitti Hannelle, että minun puhelin oli jäänyt H&M:lle. Joten minä, Juuli, Iines ja Hanne lähdettiin hakemaan sitä sieltä.

Keskiviikko Käytiin Juulin kanssa aamusaunassa. Me mentiin SeaLifeen, ja juuri kun me oltiin lähdössä sieltä alkoi soimaan palohälytys! Onneksi se oli vain väärä hälytys. SeaLifen jälkeen me mentiin Linnanmäelle. Mä jännitin koko ajan, että olenko minä yli140 cm. Olin minä! Lintsillä me syötiin makkaraperunat. Linnanmäen jälkeen mentiin syömään Mount Everest- ravintolaan.

Torstaina Herättiiin klo. 7.25. Pakattiin ja lähdettiin kohti fatseria. Siellä oli tosi kivaa ja saatiin lopuksi vielä maistella karkkeja. Sitten ajettiin heurekaan ja syötiin siellä. Sitten meillä oli vapaata aikaa heurekassa n. 2h. Sen jälkeen menimme avaruus-elokuvaan. Sitten lähdimme Heurekasta kotia kohti. Olimme perillä koululla noin. 18.30.

Parasta oli Linnanmäellä käynti, koska siellä oli kivoja laitteita. Sekä upeat maisemat!
Tehnyt: Aava

Leirikoulu

Olimme leirikoulussa Helsingissä. Lähdimme Helsinkiin tiistaina. Pysähdyimme Mäntsälässä Shellille ja söimme siellä hampparit ja ne oli toooosi hyvän makuisisa. Me ehdimme tiistaina tehdä jo vaikka mitä. Käytiin esim Tuomiokirkolla ja liikuttin myös paljon ratikalla. Oltiin parituntia luonnontieteellisessä museossa jossa oli kivaa, koska siellä oli paljon erillaisia ja kammottaviakin eläimiä. Käytiin katsomassa rautatieasemalla patsaita joilla oli Kissin naamarit. Siitä sitten mentiin shoppailemaan, syömään ja sitten vielä takasin shoppailemaan. Majapaikalle me mentiin kun oltiin shoppailtu. Siellä sitten oltiin vaan ja käytiin suihkussa. Nukuin myös hyvin.

Seuraavana aamuna me mentiin sitten kun oltiin puettu niin syömään aamupalaa. Aamupala oli hyvää ja täyttävää. Kun oltiin syöty niin lähdimme sea lifea kohti. Ne kalat ja kaikki merenelävät jutut oli kivoja. Olimme odottamassa muita kunnes palohälyttimet alkoivat soimaan ja piti mennä ulos sen jälkeen muutkin löydettiin ja lähdimme sitten lintsin laitteisiin. Me uskallettiin mennä Aureelian kanssa Kingiin, se oli pelottavaa, mutta kivaa. käytiin sitten hostellissa nopeasti ja lähdettiin syömään oma valitsemia ruokia. se oli ihan super hyvää. Saatiin myös jälkiruuaksi jäätelöt. Sen jälkeen kaikki muut lähtivät huoneisiin niin minä Aurelia ja Ilari lähdettiin kävelemään meren rantaa pitkin ja tultiin sitten takaisin ratikalla. Mentiin sen jälkeen nukkuman.

Sitten kun herättiin torstaiaamuna niin minä ja Aureelia mentiin aamusaunaan. Se sauna oli hieni. Mentiin syömään aamupalaa pakattiin loput tavarat ja sitten lähdettiin kohti Fazeria. Se opas mikä meillä oli niin tiesi ulkoa tosi paljon kaikkea. Me päästiin käymään sellasessa trooppisessa huoneessa missä oli esim sitruuna ja kaakaopuita. Sitten lopuksi päästiin maistelemaan herkkuja. Siitä lähdettiin suoraan Heurekaan jossa näimme rottia ja saatiin testailla kaikkea kivaa. Minä ja Aurelia mentiin myös pyöräilemään pyörällä joka oli vaijerin päällä, se oli jännittävää aluksi mutta ei enään toisella kerralla.

Parasta reissussa oli se kun sai nähdä paljon uutta kavereiden kanssa ja lintsi myös. Linnanmäki oli myös kiva koska uskalsin mennä Kngiin. Reissu oli super kiva
TEHNYT: Noora

LEIRIKOULU!!!

TIISTAI Meidän leirikoulu alkoi tiistaina 2.4.2017, aamulla. Pysähdyimme Mäntsälän Shellille syömään ja ostoksille. Hotellilla oltiin kello 12.30 ja kävimme hakemassa avaimet. Huone oli tosi kiva ja just sopiva kahdelle. Meillä oli vähän aikaa olla huoneissa. Vierailimme luonnontieteellisessä museossa. Museo oli iso ja siellä oli paljon kaikkee nähtävää. Kävimme katsomassa myös rautatieaseman ukkeleita koska niillä oli hienot kiss-yhtyeen maskit. Kävimme shoppailemassa Helsingin Forumissa ja Kampissa. Myöskin Forum ja Kamppi olivat isoja verrattuna johonkin Jyväskylän kauppoihin. Tiistaina söimme pastaa illalla. Pasta oli tosi hyvää, mutta en edes jaksanut syödä, koska se oli aikuisten annos. Kävimme vielä ruuan jälkeen kaupoilla, koska ei keretty menemään ennen ruokaa kaikkiin haluamiimme esim. Mustiin & Mirriin. Sieltä lähti mukaan Vaskille puruluita. Kun tulimme pois kaupoilta Hanne sai soiton Aavan äidiltä, että Susannelle oli soitettu H&M:stä, että Aavan puhelin on jäänyt sinne. Me haimme puheimen ja menimme ratikalla hotelliin. Sitten me vain oltiin huoneessa ja mentiin nukkumaan joskus 22.45. KESKIVIIKKO Keskiviikkona herättiin 7.15. Ja oli tosi hyvä aamupala ja -sauna. Kun kaikki olivat valmiina me lähettiin ratikalla lintsille. Meidän piti vaihtaa ratikkaa ja sekin onnistui hyvin. Lintsillä kytiin ensin Sea Life:ssä ja siellä tuli palohälytys. Se oli kai väärähälytys. Sitten kun otiin käyty kattomassa kaloja me mentiin Aavan kaa syömään makkaraperunat. Se oli hyvää paitsi, että suola oli aika laattaista. Lintsillä oli tosi kivaa ja siellä meni 17.30 asti. Kävimme syömässä illalla Nepalilaisessa, Mount Everestissä. Sielläkin oli ihan hyvää ruokaa. Sitten mentiin hotellille, käytiin suihkussa ja huilattiin taas. TORSTAI Aamulla me herättiin 7.25. Ja oli taas hyvä aamupala. Pakattiin tavarat ja oltiin huoneessa hetki ja huilailtiin! Sitten me lähettiin antamaan huone kortit pois ja linkkiin. Ajettiin jonkun aikaa ja sitten pysähdyttiin Fazerin tehtaalle. Siellä me ostettiin 10€ edestä fazerin herkkuja tai jotain mitä haluttiin. Sitten oli opastettu kierros ja kävimme trooppisessa kasvihuoneessa ja paljon muuta!!! Trooppisessa kasvihuoneessa oli tosi kosteaa ja tuntui kylmältä tulla ulos sieltä!!! Sitten syötiin karkkeja ja suklaata. Se oli kivaa! Paitsi jos söi liikaa tuli huono olo! Sitten me taas ajettiin! Tällä kertaa määränpää oli Heureka!! Ensin syötiin ja sitten lähdettiin tutkimaan kaikkea. Meillä oli siellä sellainen avaruus elokuva!!! Elokuvan jälkeen oltiin 30 min vielä Heurekassa ja sitten lähdettiin ajamaan kotia päin!!! Itse kuuntelin melkein koko matkan musiikkia!!! Koululla oltiin joskus 19.00!!! Sitten otettiin tavarat ja lähdettiin kotiin! Oli kyllä väsyttävä reissu!!! Mutta oli tosi kivaa ja kaikki meni hyvin!!!

PARASTA OLI: Fazerin kierroksella ja lintsillä!!!

💖💖KIITOS REISSUSTA KAIKILLE!!!💖💖

💖Kirjoittaja: Juuli💖

!!!Leirikoulu!!!

Oltiin leirikoulussa Helsingissä 2-4.5 ja me käytiin luonnontieteellisessä museossa, lintsillä, heurekassa ja fazerilla. Meidät majotettiin eurohostelliin. Tiistaina me shoppailtiin ja oltiin siellä museossa ja se museo oli kiva. En löytäny mitään tosi kivaa halpaa ku oltii kampissa ja forumissa. Join 3 jäähilejuomaa ja syötii paljon ruokaa. Ja ostin myyrän sieltä museosta. Matkustettiin ratikalla ja bussilla. Lintsillä uskalsin mennä kaikkiin hurjiin laitteisiin ja oisin voinu mennä paljon hurjempiinkin. Fazerilla oli parasta syödä herkkuja. Eurohostellissa oli kivaa nukkua. Bussissa istuin aina Iineksen vieressä. Tiistaina käytiin Virgin oilissa syömässä jotain pastaa ja se oli kuumaa. Lintsin jälkeen me käytiin nepalilaisessa Mount Everestissä syömässä. Siellä ois voinu olla maukkaampaa ruokaa. Heurekassa oli aika tylsää ja siellä oli paljon muita ryhmiä. Siellä katottiin semmonen avaruus elokuva ja meinasin nukahtaa. Painatin rahapajassa kolikon. Multa lohkes 2 kynttä. Käytiin tiistaina kattomassa tuomiokirkkoa ja rautatieaseman patsaita joilla oli kissin naamarit. Sea lifessa tuli palohälytys ja meidät evakuoitiin. Ei siellä oikeesti palanu siellä oli joku häiriö. Olin Iineksen ja Sannin kanssa samassa huoneessa mutta hengailin aika paljon Saaran ja Aidan huoneessa. Mäntsälän shellillä söin burgerin ja se oli hyvää. Keskiviikko aamuna käveltiin meren rannassa. Sea lifessä oli Mikko kala ja se oli söpö.

Parasta oli lintsi ja Mikko-kala. Tekijä: AINO

Leirikoulu Helsingissä!

TI: Saavuimme Helsinkiin n. klo. 12.30. Pysähdyimme matkalla myös Mäntsälän shellille. Menimme laittamaan huoneet heti kun pääsimme Katajanokkaan. Kun olimme vamiita lähdimme ratikalla luonnontieteelliseen museoon, sielä oli paljon hienoja nähtävyyksiä. Menimme sen jälkeen senaatin torille katsomaan tuomiokirkkoa. Siitä lähdimme ostoksille. Ostin farkut, korvakorut, koirille herkkuja ja illalle herkkuja. sitten lähdimme syömään Virgin Oil. nimiseen paikkaan. Se ruoka oli tosi hyvää. Menimme sen jälkeen majapaikkaan. KE: Heräsimme klo 8. Menimme sen jälkeen aamupalalle. Kun olimme valmiit menimme katsomaan jäänmurtajia.Lähdimme siitä suoraan ratikalla lintsille. Uskalsin käydä jopa kingissä. Salama ja kirnu oli parhaat laitteet. Kävin eniten kirnussa. Lintsin jälkeen menimme syömään nepalilaiseen ravintolaan. Se oli super hyvää. Sen jälkeen mut meni huoneisiin ja minä ja Noora lähdettiin Ilarin kanssa rantaan ja tultiin ratikalla pois. Sielä oli kivaa. TO: Heräsin seitsemältä. Menin aamusaunaan Nooran kanssa, jonka jälkeen menimme aamupalalle. Sitten mentiin pakkaamaan ja lähdettiin Vantaalle. Käytiin Fazerilla, sielä oli trooppinen puutarha. Saatin kuulla kaikkea kivaa. Saatin maistella paljon karkkeja. Lähdimme Fazerilta Heurekaan. Sielä oli tosi söpöjä rottia. Sielä oli myös tosi paljon muuta kivaa. Lähdimme siitä kotiin. OLI TOSI KIVA REISSU! Parasta reissussa oli se että uskalsin mennä kingiin. AURELIA

Leirikoulu Helsinki

Reissu oli tosi hyvä.

Tiistaina olimme luonnontieteelisessä museossa. Sen jälkeen menimme shopailemaan. Ostin Carcassonne lautapelin. Kävimme myös Virgin Oilissa syömässä.

Keskiviikkona kävimme katsomassa jäänmurtajia. Hauskinta oli lintsillä. Menin neljä kertaa puuvuoristoradan. Parasta ruokaa oli nepalilaisessa ravintolassa.

Torstaina kävimme Fazerin tehtaalla. Sen jälkeen menimme Heurekaan, jossa söimme. Katsoimme myös elokuvan siellä.

Parasta oli Kaupungilla kiertely ja lintsillä käynti.

Roni Rantanen 2017

Leirikoulu Helsinki

Me lähdimme Helsinkiin 2.5.

Bussissa oli kans tosi kivaa me katottiin videoita ja puhuttiin. Mutta oli meillä oli onneksi paljon tekemistä. Minä oikeastaan vaan olin puhelimella.

Kun me päästiin hostellille niin me saatiin huoneisiin kortit. meillä jäi kortti sisälle huoneeseen niin meidän piti käydä hakemassa uusi kortti. Sen jälkeen kun me oltiin oltu hetki huoneissaan niin me lähdettiin luonnontieteelliseen museoon. Sitten me mentiin katsomaan kolmen sepän patsasta.Sitten me mentiin kamppiin sieltä minä ostin frisbii kolf kiekon. Sitten mentiin syömään.

Seuraavana päivänä me käytiin ekana kävelemässä ja kattomassa jään murtajia. Sitten me mentiin Sea lifeen. Seillä alkoi soida palohälyytys ohjatun kierroksen jälkeen. Se oli outoa. Mutta sen jälkeen me mentiin lintsille. me oltiin siellä aika kauan. Sitten men tiin syömään nepalilaiseen ravintolaan.

seuraavana päivänä me lähettiin heti fazerille ja siellä sai syödä niin paljon kuinka paljon jaksoi. Sitten men tiin heurekaan. oli kiva reissu

Tässä reissussa oli parasta Lintsillä oleminen ja Fazerin tehdas.

tekijä:toni

Leirikoulumatka

Minun mielestä leirikoulu oli erittäin kiva. Matka sujui hyvin ja nopeasti. Luonnontieteellinen museo oli kiva. Siellä oli tosi paljon eläimiä ja ne olivat hienoja. Oli hauskaa mennä ratikalla paikasta toiseen. Nähtävyydet olivat hienon näköisiä ja ruoka oli hyvää. Tosin pasta oli aika täyttävää ja en jaksanut syödä siitä kovin paljon. Keskiviikkona kävimme ensin Sea Lifessä ja sen jälkeen menimme Linnanmäelle. Sea Lifessä oli hyvä opastettu kierros ja kalat olivat hienoja. Linnanmäellä oli todella kivoja laitteita ja oli hyvin aikaa käydä niissä. Minun lempi laite oli Kingi. Se oli hauska koska se meni niin korkealle. Lintsin jälkeen menimme syömään Nepalilaiseen ravintolaan jonka nimi oli Mount Everest. Sielläkin oli tosi hyvää ruokaa. Torstaina pakkasimme tavarat ja menimme Fazerin tehtaalle. Siellä oli mielenkiintoisia juttuja. Oli kivaa kun lopussa sai syödä karkkia niin paljon kun halusi. Heurekassa oli ihan kivaa, mutta lopussa oli aika tylsää kun oli käynyt jo kaikki läpi. Heurekan jälkeen lähdimme kotiin.

Parasta oli: Parasta oli lintsillä.
Tehnyt: Väinö

leirikoulumatka

Lähdettiin Helsinkiä kohti tiistaina klo 8.30. Käytiin syömässä Mäntsälän Shellillä noin puoli 11 ja jatkettiin matkaa. Oltiin Helsingissä klo 12.30 ja mentiin huoneisiimme. Lähdettiin noin klo 13.00 Luonnontieteelliseen museoon ja oltiin siellä noin neljään. Sen jälkeen mentiin Senatintorille ja käytiin katsomassa Tuomiokirkkoa. Sitten mentiin Kamppiin shoppailemaan. Ostin hupparin. Sitten mentiin syömään Virgin Oil. ravinolaan. Sen jälkeen mentiin kauppaan ja sitten viemään ostokset huoneisiin ja nukkumaan. Illalla kävin suihkussa vielä. Jalkoihin särki tosi paljon! Keskiviikkona heräsin jo klo 7. Sitten mentiin aamupalalle noin 8.30. Sitten lähdettiin kävellen meren rantaan ja ratikalla sitten Sea Lifeen. Sen jälkeen mentiin Linnanmäelle, joka oli ihan parasta! Mentiin noin klo seitsemältä nepalilaiseen ravintolaan Mount Everestiin. Sitten mentiin hostelliin. Torstaina heräsin klo 6.30 ja menin suihkuun klo 6.50. Menin aamupalalle jossain klo 8.10. Sitten lähdettiin vähän jälkeen yhdeksän kohti Fazerin tehdasta. Fazerin tehtaalla ostettiin luokan rahalla herkkuja 10€ per henkilö. Sitten kierrettiin tehdasta ympäri ja sitten lopuksi sai maistella Fazerin tuotteita. Fazerin jälkeen mentiin Heurekaan jossa syötiin heti klo 12 lihapullia ja perunoita. Kiersin Ainon ja Iineksen kanssa lähinnä Heurekassa. Lähdettiin kotia kohti noin klo 14.40. Käytiin vielä matkalla vessassa Vierumäen Matkakeitaalla. Parasta oli Linnanmäki ja shoppailu! Tekijä: Saara

LINTSI OLI PARAS!!

Käytiin Lintsillä ja siellä oli hyvää ruokaa ja minä en jaksanut syödä kaikkea ruokaa mitä tilasin.
Lintsillä oli todella kivaa ja minä en oksentanut edes missään laitteessa. Minä kävin jopa 70vuota vanhassa puu vuoristoradassa.
Minä kävin kiertoajelulla,kummitusjanassa,kieputtmessa,koskenlaskussa ja viikinkilaivassa.
Kaikki ruoat olivat hyviä ja erilaisia.

Parasta oli lintsi!!Tehnyt Elmeri

Minun näkemykseni leirikoulusta

Tiistai aamuna lähdettiin kohti Helsinkiä noin puoli ysiltä.
Kun oltiiin Helsingissä mentiin viemään tavarat huoneisiimme Hostellissa.
Sen jälkeen menimme senaatin torille katselemaan paikkoja ja käytiin katsomassa myös Helsingin patsaita, joilla oli vappu naamarit.
Sitten mentiin shoppailemaan ja pyörin Iineksen kanssa mutta en ostanut oikein mitään.
Shoppailun jälkeen me menimme ravintolaan nimeltä Virgin Oil.
Siellä oli ihan sika hyvää ruokaa.
Ravintola ruokailun jälkeen me tytöt mentiin vielä shoppailemaan.
Sen jälkeen mentiin hostellin huoneisiin ja nukkumaan.

Keskiviikko aamuna herättiin ja mentiin aamupalalle ja minun mielestä aamupala oli todella hyvää hostellissa. Aamupalan jälkeen mentiin pakkaamaan tarvittavia tavaroita lintsille. Sitten lähdettiin ratikalla kohti lintsiä. Ensin kävimme Sea Lifessä. Sea Lifessä tuli joku palohälytys ja kaikki pelästyivät ihan hirveästi. Jotkut olivat vielä katsomassa niitä kaloja. Hälytys tiedotettiin kuitenkin vääräksi. Linnanmäki aukesi ja pääsimme laitteisiin. En meinannut ensin uskaltaa mennä mihinkään laitteeseen mutta onneksi oli luotettavat kaverit mukana ja uskaltauduin mennä joihinkin. Lintsin jälkeen me käytiin nopeasti viemässä ylimääräiset tavarat huoneisiin ja käveltiin sitten nepalilaiseen ravintolaan nimeltä Mount Everest. Siellä ruoka oli todella hyvää. Aitten menimme takaisin hostelliin ja nukkumaan.
Torstai aamuna oli hieman aikaisempi herätys sillä lähdettiin bussilla aikaisin kotia kohti. Kävimme kotimatkalla Fazerin tehtaalla ja saimme kierroksen jälkeen maistella karkkia niin paljin kuin haluaa. Ja ennen kierrosta saimme ostaa myymälästä tuliaisia kotiin. Fazerin jälkeen ajoimme Heurekaan. Siellä söimme ensin lounaan. Sitten pääsimme kertelemään vapaasti. Kiertelin Aidan kanssa suurimman osan ajasta. Lopussa rupesimme rakentamaan palikoista Juulin, Aavan ja Hannen kanssa. Menimme lopussa vielä ulos jossa oli myös paljon aktiviteettejä. Heurekasta lähdettiin sitten ajelemaan kotiin päin. Minä jäin meidän omalla pysäkillä pois ja äiti sai tuoda meidän tavarat koska sillä oli auto koululla. Kotona oli ihana mutta kamala vastaan otto sillä huoneeni oli aivan järkyttävässä kunnossa kun elli oli hieman käynyt siellä sotkemassa.

Leiri koulussa oli parasta Fazerin tehdas ja Linnanmäki.

Tekijä: Sanni

See life & Lintsi

Siellä oli musta evä haita ja muita kaloja. Meidän piti lähteä sieltä koska siellä oli hätätilanne. Lintsissä oli monta laitetta ja minä ostin hattaraa ja pehmistä. Parasta oli käydä kymmenen kertaa legendaarisessa vuoristoradassa. Ja tulla takaisin kotia. Tehnyt Niilo